Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
UTM parametresi eklemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- URL oluşturma araçları kullanımı 14. Google’ın UTM URL Builder gibi çeşitli online araçlar kullanılarak parametre değerleri girildiğinde UTM etiketli URL oluşturulur 14.
- Manuel oluşturma 25. URL’ye parametreler eklenirken her zaman
utm_source
,utm_medium
veutm_campaign
kullanılması gerekir 2. Parametreler ve değerleri, eşittir işaretiyle ayrılmış çiftler halinde listelenir ve her bir parametre-değer çifti "ve" işaretiyle (&) ayrılır 2.
Örnek URL:
https://www.example.com/?utm_source=yaz-postasi&utm_medium=e-posta&utm_campaign=yaz-indirimi2.
Eklenecek parametreler ve anlamları:
- Source (Kaynak) 135. Trafiğin geldiği kaynağı belirtir (örneğin, "google") 135.
- Medium (Ortam) 135. Bağlantının paylaşıldığı veya erişildiği ortamı tanımlar (örneğin, "email", "sosyal", "TBM") 135.
- Campaign (Kampanya) 135. Kampanyayı veya promosyonu tanımlar (örneğin, "yaz-indirimi") 135.
- Term (Anahtar Kelime) 34. Ücretli arama reklamlarında kullanılan ve trafiğin hangi anahtar kelimeden geldiğini gösteren parametredir 34.
- Content (İçerik) 34. Aynı URL’ye işaret eden birden çok bağlantı olduğunda, hangisinin tıklandığını ayırt etmek için kullanılır 34.
UTM link oluştururken büyük harf, emoji, aksan veya boşluk kullanılmamalıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: