Buradasın
Ürün geliştirme süreci kaç aşamadan oluşur?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün geliştirme süreci genellikle yedi aşamadan oluşur 2:
- Fikir Üretimi: Yeni ürünler için fikirler müşteriler, rakipler, çalışanlar, tedarikçiler veya pazar araştırması gibi çeşitli kaynaklardan gelir 23.
- Fikir Taraması: Üretilen fikirler, pazar potansiyeli, fizibilite, şirketin hedefleri ve kaynakları ile uyum açısından değerlendirilir 2.
- Konsept Geliştirme ve Test Etme: Seçilen fikirler ürün konseptleri haline getirilir ve daha sonra hedef tüketiciler arasında test edilir 2.
- Pazarlama Stratejisi Geliştirme: Yeni ürün için ayrıntılı bir pazarlama stratejisi geliştirilir 2.
- İş Analizi: Ürünün ticari uygulanabilirliği, tahmini satışlar, karlar, maliyetler ve başabaş noktasına göre değerlendirilir 2.
- Ürün Geliştirme ve Test Pazarlaması: Konsept, tüketici tepkisini değerlendirmek ve gerekli değişiklikleri yapmak için sınırlı bir pazar alanında test edilmiş bir prototip oluşturarak fiziksel bir ürüne dönüştürülür 2.
- Ticarileştirme: Test sonuçları pozitifse, ürün piyasaya sürülür 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: