• Buradasın

    Uets ile tebligat nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) ile tebligat yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. Sisteme Giriş: Kullanıcı, e-imza, mobil imza, e-devlet şifresi veya UETS şifresi ile ptt.etebligat.gov.tr adresinden veya UETS Mobil Uygulaması üzerinden hesabına giriş yapar 13.
    2. İleti Hazırlama: Gönderici, UETS iletisini hazırlar ve elektronik imza ile imzalar 1.
    3. Delil Oluşturma: PTT, gönderinin alındığına dair delil oluşturur ve gönderici bu delile sistemden ulaşabilir 1.
    4. Zaman Damgası: PTT, iletiyi elektronik imza ve zaman damgası ile imzalar ve zarflar 13.
    5. UETS Posta Kutusuna Gönderim: Tebligat, alıcının e-tebligat hesabına gönderilir 1.
    6. SMS ve e-Mail ile Bilgilendirme: UETS, tebligatın alıcının posta kutusuna ulaştığına dair bilgilendirme mesajı gönderir 13.
    7. e-Posta Okuma: Alıcı, posta kutusuna gelen iletiyi okur ve iletiye ilişkin delilleri doğrulayabilir 1.
    Tebligatın yasal olarak tebliğ edilmiş sayılabilmesi için, muhatabın elektronik tebligat adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda işlemeye başlar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Adınıza tebligat var ne demek?

    "Adınıza tebligat var" ifadesi, resmi bir kurum veya kişi tarafından, resmi bir işlemle ilgili olarak gönderilen bir evrakın size yönelik olduğunu ifade eder. Tebligatlar genellikle dava dilekçeleri, kararlar, çağrılar, ihbarlar, cezalar, vergi bildirimleri gibi hukuki bilgileri içerir. Tebligat alındığında, içeriğini dikkatlice inceleyerek belirtilen süre içinde gereken işlemleri yapmak gerekir.

    Birden fazla adrese tebligat nasıl yapılır?

    Birden fazla adrese tebligat yapılması durumunda, tebligat çıkarılacak merci, uygun olan adreste tebligat yapılmasını sağlar. Tebligat yapılacak kişinin birden fazla adresi varsa, bu adreslerin herhangi birinde tebligat yapılabilir. Ayrıca, muhatabın müracaatı veya kabulü şartıyla her yerde tebligat yapılması caizdir.

    Elektronik tebli̇gat adresi̇ nasıl alınır?

    Elektronik tebligat adresi almak için iki yöntem bulunmaktadır: 1. Online Başvuru: e-Devlet üzerinden: "Elektronik Tebligat Başvurusu (PTT UETS)" hizmeti ile başvuru yapılabilir. PTT'nin resmi sitesi üzerinden: "basvuru.etebligat.gov.tr" adresine girilip "Bireysel Ön Başvuru" ekranı kullanılarak başvuru yapılabilir. 2. PTT Şubelerinden Başvuru: Gerçek kişiler ve tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğu bulunmayan tüzel kişiler, PTT şubelerine giderek başvuru yapabilir. Başvuru sırasında kimlik doğrulaması için Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport veya güvenli elektronik imza gibi belgeler talep edilir. Zorunlu e-tebligat alacak kişiler için başvuru, zorunluluğun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde yapılmalıdır.

    Tebligat Kanunu'na göre tebligat nasıl yapılır?

    Tebligat Kanunu'na göre tebligat şu şekillerde yapılır: Yazılı tebligat. Elektronik tebligat. Resmi ilan tebligatı. İkametgah tebligatı. Vekalet tebligatı. Tebligat, kişinin bilinen en son yerleşim yerinde yapılır. Tebligat yapma yetkisi, adli ve idari merciler, icra müdürlükleri, kolluk kuvvetleri, noterler gibi belirli resmi makam ve kurumlara aittir.

    E-tebligat sorgulama nasıl yapılır?

    E-tebligat sorgulamanın birkaç yolu vardır: İnternet Vergi Dairesi ile sorgulama: ivd.gib.gov.tr adresine kullanıcı kodu ve şifrenizle giriş yaparak "e-tebligatlarım" bölümünden tüm tebligatları liste halinde görebilir ve detaylarını inceleyebilirsiniz. PTT üzerinden sorgulama: gonderitakip.ptt.gov.tr adresine girerek barkod numarasını ilgili alana yazarak tebligatın nerede olduğunu ve teslim durumunu kontrol edebilirsiniz. e-Devlet ile erişim: e-Devlet hesabınıza giriş yaptıktan sonra Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) bölümüne giderek size ulaşan belgeleri görüntüleyebilirsiniz. e-Tebligat başvurusu, vergi mükellefiyeti durumuna göre zorunlu veya isteğe bağlı olarak yapılabilir.

    E-tebligat nedir?

    E-tebligat, 7201 sayılı Tebligat Kanunu’nda belirlenen tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların, Elektronik Tebligat Yönetmeliği’ne uygun olarak değiştirilemez ve inkar edilemez bir şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) yoluyla alıcılarına iletilmesidir. E-tebligatın bazı avantajları: Zaman ve mekan bağımsızlığı. Hızlı ve güvenli iletim. Çevre dostu. Operasyonel maliyetlerin düşmesi. E-tebligat almak için gerekenler: Türk vatandaşları için kimlik numarasının yer aldığı Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport veya kanunen kimlik yerine geçen geçerli resmî belge; yabancılar için yabancı kimlik numarası, Mavi Kart numarası, pasaport; tüzel kişiler için tabi oldukları sistem bilgileri. E-tebligat sistemine, kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel ve özel tüm kişiler üye olabilir.

    E-tebligat giriş nasıl yapılır?

    E-tebligat giriş yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: İnternet Vergi Dairesi (ivd.gib.gov.tr). PTT (gonderitakip.ptt.gov.tr). e-Devlet (turkiye.gov.tr). E-tebligat sistemine giriş için ayrıca aşağıdaki yöntemler de kullanılabilir: Kullanıcı portalı. E-tebligat sistemine giriş için gerekli bilgiler ve yöntemler, kişinin vergi mükellefiyeti durumuna ve başvuru şekline göre değişiklik gösterebilir.