• Buradasın

    E-tebligat giriş nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-tebligat giriş yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    • İnternet Vergi Dairesi (ivd.gib.gov.tr) 34. ivd.gib.gov.tr adresine kullanıcı kodu ve şifre ile giriş yapılarak "e-tebligatlarım" bölümünden gelen tüm tebligatlar liste halinde görülebilir ve detayları incelenebilir 34.
    • PTT (gonderitakip.ptt.gov.tr) 4. Bir tebligatın durumunu barkod numarasıyla öğrenmek için gonderitakip.ptt.gov.tr adresi kullanılabilir 4.
    • e-Devlet (turkiye.gov.tr) 14. e-Devlet hesabına giriş yaptıktan sonra Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) bölümüne gidilerek gelen belgeler görüntülenebilir 14.
    E-tebligat sistemine giriş için ayrıca aşağıdaki yöntemler de kullanılabilir:
    • Kullanıcı portalı 2. Kullanıcı adı, şifre ve SMS doğrulamasından ya da e-imza veya mobil imza ile kimlik doğrulamasından geçerek UETS hesabına giriş yapılabilir 2.
    E-tebligat sistemine giriş için gerekli bilgiler ve yöntemler, kişinin vergi mükellefiyeti durumuna ve başvuru şekline göre değişiklik gösterebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-imza olmadan e-Tebligat görüntülenebilir mi?

    Evet, e-imza olmadan da e-tebligat görüntülenebilir. e-Tebligat sistemine giriş ve görüntüleme işlemleri için e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gibi alternatif kimlik doğrulama yöntemleri kullanılabilir. e-İmza kullanımı daha çok, tebligatlara cevap verme ve resmi belgeleri imzalama gibi işlemler için gereklidir.

    E tebligat için e-imza şart mı?

    E-tebligat sistemine giriş ve tebligat görüntüleme işlemleri için e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır. Sistem kullanıcıları, e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gibi alternatif kimlik doğrulama yöntemlerini kullanarak e-tebligat sistemine giriş yapabilir ve kendilerine iletilen tebligatları görüntüleyebilirler. Ancak, daha çok tebligatlara cevap verme ve resmi belgeleri imzalama gibi işlemler için e-imza kullanımı gereklidir.

    E tebligat için e-imza şart mı?

    E-tebligat sistemine giriş ve tebligat görüntüleme işlemleri için e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır. Sistem kullanıcıları, e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gibi alternatif kimlik doğrulama yöntemlerini kullanarak e-tebligat sistemine giriş yapabilir ve kendilerine iletilen tebligatları görüntüleyebilirler. Ancak, daha çok tebligatlara cevap verme ve resmi belgeleri imzalama gibi işlemler için e-imza kullanımı gereklidir.

    E-tebligat UETS sorunu nasıl çözülür?

    E-tebligat UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) sorunlarının çözümü için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Java Kontrol Paneli Ayarları: Java Kontrol Paneli'ne gidilir, "Security" (Güvenlik) sekmesine basılır. "Edit Site List" butonuna basılarak liste açılır. https ile başlayan UETS uygulamasının adresi listeye yazılır ve "Apply" veya "Ok" butonuna basılır. UYAP Üzerinden Adres Ekleme: Avukat UYAP'a giriş yapılır. Adres bilgileri bölümüne, PTT UETS adresi eklenerek kaydedilir. Tebli Kullanımı: Tebli, UETS ile tam entegre çalışır ve gelen tebligatları otomatik olarak alır, işler ve ilgili kişilere iletir. Bu adımlar sorunu çözmezse, UETS veya KEP sistemi için ilgili destek hatlarından yardım alınabilir.

    E-tebligat adresi değişikliği nasıl yapılır?

    E-tebligat adresi değişikliği için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) portalına giriş yapın. 2. Giriş yaptıktan sonra, sağ üst köşede bulunan profil simgesine tıklayın ve "Hesap Bilgileri" bölümüne girin. 3. Bu alanda, iletişim bilgilerinizi (e-posta adresi, cep telefonu numarası vb.) güncelleyin. 4. Değişiklikleri kaydettikten sonra, sistem sizden mevcut şifrenizi girmenizi isteyecektir. Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden "Adres Değişikliği Bildirimi" hizmetini kullanarak da yerleşim yeri adresinizi güncelleyebilirsiniz.

    E-tebligat nedir?

    E-tebligat, 7201 sayılı Tebligat Kanunu’nda belirlenen tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların, Elektronik Tebligat Yönetmeliği’ne uygun olarak değiştirilemez ve inkar edilemez bir şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) yoluyla alıcılarına iletilmesidir. E-tebligatın bazı avantajları: Zaman ve mekan bağımsızlığı. Hızlı ve güvenli iletim. Çevre dostu. Operasyonel maliyetlerin düşmesi. E-tebligat almak için gerekenler: Türk vatandaşları için kimlik numarasının yer aldığı Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport veya kanunen kimlik yerine geçen geçerli resmî belge; yabancılar için yabancı kimlik numarası, Mavi Kart numarası, pasaport; tüzel kişiler için tabi oldukları sistem bilgileri. E-tebligat sistemine, kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel ve özel tüm kişiler üye olabilir.

    E-Tebligat başvuru formu nereye gönderilir?

    E-Tebligat başvuru formu, PTT Genel Müdürlüğü'ne veya e-Devlet Kapısı üzerinden online olarak gönderilebilir. PTT şubelerinden başvuru: Gerçek kişiler ve tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğu bulunmayan tüzel kişiler, kimlik belgesi ile birlikte PTT şubelerine giderek başvuru yapabilir. e-Devlet üzerinden başvuru: e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapıldıktan sonra "e-Tebligat Başvurusu" hizmeti kullanılarak başvuru yapılabilir. Tüzel kişiler ve zorunluluk kapsamındaki kurumlar için başvuru, yetkili temsilciler aracılığıyla ve gerekli evraklarla (ticaret sicil gazetesi, imza sirküleri vb.) PTT'ye yapılmalıdır.