Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tree organizasyon, organizasyon ağacı olarak da bilinir, bir şirketin veya grubun hiyerarşik yapısını görsel olarak temsil eden bir diyagramdır 12.
İşlevleri:
- Rol ve sorumlulukların belirlenmesi: Her pozisyonun rolünü ve raporlama hattını netleştirir 14.
- Zincir komuta kurulması: Açık bir zincir komuta yapısı oluşturarak, kimin kime rapor vereceğini belirler 12.
- İletişimin iyileştirilmesi: Çalışanların farklı departmanlar içindeki iletişim noktalarını tanımlayarak, işbirliğini artırır 14.
- Stratejik planlama: Şirket liderlerinin, iş gücü boşluklarını, potansiyel fazlalıkları ve iyileştirme alanlarını belirlemelerine yardımcı olur 14.
- Yeni çalışanların oryantasyonu: Yeni çalışanların şirket hiyerarşisini anlamalarına ve kendi yerlerini bulmalarına yardımcı olur 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: