İnteraktif reklamcılık, hedef kitleyle sadece mesaj ileten değil, aynı zamanda onlarla etkileşime geçebilen reklam türlerini ifade eder. Bu reklamlarda tüketici, sadece pasif bir izleyici konumunda kalmaz; sorulara cevap verir, bir içeriği yönlendirir ya da deneyimleyerek reklamla bağ kurar. İnteraktif reklamcılık, daha kişiye özel, daha etkili ve daha verimli bir iletişim sunar. İnteraktif reklamcılık türleri: oyunlaştırılmış içerikler; artırılmış gerçeklik deneyimleri; anket ve testler; anlık reklamlar; etkileşimli videolar; tıklanabilir sosyal medya hikâyeleri. İnteraktif reklamcılığın markalar için sağladığı bazı avantajlar: Kullanıcının dikkatini daha uzun süreyle çekebilir. Kampanyalar daha hatırlanabilir hale gelir. Kullanıcıdan anlık geri bildirim almak, pazarlama stratejilerinin daha doğru yönlendirilmesine katkı sağlar. İnteraktif reklamlar, dijitalin hâkim olduğu her mecrada kendine yer bulabilir.