• Buradasın

    Shell'de yağ analizi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Shell'de yağ analizi, Shell LubeAnalyst hizmeti aracılığıyla yapılır 12. Bu hizmet şu şekilde işler:
    1. Online Kayıt: Shell LubeAnalyst hizmetine kaydolmak gereklidir 12.
    2. Numune Alımı: Ekipmandan yağ örnekleri alınır 12.
    3. Laboratuvar Analizi: Örnekler, Shell'in laboratuvarlarından birine gönderilir ve burada test ve analiz edilir 12.
    4. Rapor ve Tavsiyeler: Test sonuçları ve teşhis, e-posta ile müşteriye gönderilir 12. Ayrıca, yağlar ve makineler için özel olarak hazırlanan tavsiyeler de sunulur 1.
    Bu hizmet, yağ ve ekipmanların durumunu izleyerek olası arızaları önceden tespit etmeye ve bakım maliyetlerini azaltmaya yardımcı olur 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Shell yağ seçici nasıl kullanılır?

    Shell yağ seçici kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Shell LubeMatch sitesine girin. 2. Araç ya da ekipmanınızın türünü ve tipini veya modelini seçin. 3. Sistem, ekipmanınızın sorunsuz bir şekilde çalışmasına yardımcı olacak en iyi yağlamayı önererek anında bir rapor oluşturacaktır. Ayrıca, Castrol yağ seçici de kullanabilirsiniz.

    Shell yağ sorgulama nasıl yapılır?

    Shell yağlarının orijinalliğini sorgulamak için iki yöntem bulunmaktadır: 1. QR Kod Taraması: Shell Helix şişelerinin etiketindeki ürün kodunu mobil telefonun QR tarayıcı uygulamasıyla tarayarak, ürünün orijinal olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. 2. 16 Haneli Kod Girişi: Orijinal Shell helix yağ kutularının kapağına 10/03/16 tarihinden itibaren 16 haneli bir hologram kodu yapıştırılmıştır.

    Kaliteli yağ nasıl anlaşılır?

    Kaliteli yağı anlamak için aşağıdaki özelliklere dikkat edilmelidir: 1. Viskozite Derecesi: Yağın ne kadar kalın veya ince olduğunu gösteren viskozite derecesi, motorun çalışma sıcaklığına ve aracın üreticisinin önerilerine göre seçilmelidir. 2. API ve ACEA Sertifikasyonu: Amerikan Petrol Enstitüsü (API) ve Avrupa Otomotiv Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından verilen sertifikasyonlar, yağın belirli performans kriterlerini karşıladığını gösterir. 3. Deterjan İçeriği: Kaliteli yağlar, deterjan içeriği yüksek olup, motor yağındaki kir ve tortuları temizler. 4. Dayanıklılık: Uzun ömürlü ve dayanıklı yağlar, motor içindeki ısı, sürtünme ve kirlenme nedeniyle özelliğini kaybetmez. 5. Sentetik veya Mineral Yağ: Sentetik yağlar, mineral yağlardan daha iyi performans gösterir ve daha uzun süre dayanır. 6. Fiyat: En ucuz seçeneği seçmek her zaman en iyi seçenek değildir; kaliteli yağlar genellikle daha yüksek fiyatlıdır. Bu faktörler, aracın motorunun sağlıklı çalışmasını ve uzun ömürlü olmasını sağlar.

    Yağ analizi için hangi numune alınır?

    Yağ analizi için iki farklı numune türü alınabilir: 1. Zeytinyağı ve pirina yağı için: Bu ürünlerin resmi kontrolleri için parti veya alt parti numuneleri alınır. 2. Madeni yağlar için: Numuneler, sistemden veya makine çalışırken alınmalıdır.

    Yağ analizi bize ne söyler?

    Yağ analizi, bize aşağıdaki bilgileri sağlar: 1. Akışkan Özellikleri: Yağın mevcut fiziksel ve kimyasal durumunu ve kalan kullanım ömrünü belirler. 2. Kirlilik: Yağda yıkıcı kirleticilerin varlığını tespit eder ve olası iç ve dış kaynakları araştırır. 3. Aşınma Kalıntısı: Mekanik aşınma, korozyon veya diğer makine yüzeyi bozulmaları sonucu oluşan parçacıkların varlığını saptar ve tanımlar. Yağ analizi, motorun ve diğer yağlanan makinelerin sağlığını izlemek, bakım zamanını belirlemek ve maliyetleri azaltmak için kullanılır.

    Yağ değişimi kaç km'de kontrol edilir?

    Yağ değişimi, aracın kullanım koşullarına bağlı olarak ortalama 10.000 - 20.000 km'de bir kontrol edilmelidir. Ancak bu değer, aracın motor üretim tipi, marka-modeli ve yakıt türü gibi faktörlere göre değişebilir.

    Yağ ölçme çubuğu fazla yağ alırsa ne olur?

    Yağ ölçme çubuğunda fazla yağ olması durumunda aşağıdaki olumsuz durumlar ortaya çıkabilir: 1. Yağ Basıncı Artışı: Fazla yağ, yağ basıncının artmasına neden olur. 2. Keçe ve Filtre Arızaları: Artan basınç, yağ keçelerinde kaçaklara ve filtre ile pompa üzerinde arızalara yol açabilir. 3. Motor Hasarı: Fazla yağ, piston, sekman ve piston kollarında gerilimi artırarak kalıcı motor hasarlarına sebep olabilir. 4. Yanma Odasına Yağ Kaçağı: Yağ, yanma odasına kaçarak aracın egzozdan yağ ve duman atmasına neden olur. 5. Çekiş Düşüşü: Motorda oluşan fazladan basınç, çekişin düşmesine sebep olur. Bu nedenle, fazla yağın en kısa sürede tahliye edilmesi önerilir.