• Buradasın

    Özgür Şeremet bilişim dersi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özgür Şeremet'in bilişim dersleri, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersleri kapsamında yürütülmektedir 34.
    Bu derslerde öğrenciler, yapay zeka, makine öğrenimi, kodlama gibi konuları öğrenmekte ve çeşitli etkinliklerle bu bilgileri pekiştirmektedir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilişim etiği nedir?

    Bilişim etiği, bilgisayar dünyasında insanların davranışlarını inceleyen bir felsefe dalıdır. Bilişim etiği kapsamında tartışılan bazı konular şunlardır: Hackerlık. Dosya paylaşımı. Bilgi gizliliği. Telif hakları. İnternet demokrasisi. Lisanslama. Bilgisayar Etik Enstitüsü tarafından geliştirilen ve bilgisayar kullanım etik ilkelerinin temelini oluşturan 10 ilke şunlardır: 1. Bilgisayarlar başka insanlara zarar vermek için kullanılamaz. 2. Başka insanların bilgisayar çalışmaları karıştırılamaz. 3. Bilgisayardaki başka insanların çalışmaları karıştırılamaz. 4. Hırsızlık yapmak için bilgisayar kullanılamaz. 5. Yalan bilgi yaymak için bilgisayar kullanılamaz. 6. Bedeli ödenmeyen yazılım kopyalanamaz ve kullanılamaz. 7. Başka insanların bilgisayar kaynakları izin almadan kullanılamaz. 8. Başka insanların entelektüel bilgileri başkasına mal edilemez. 9. Kişi yazdığı programın sosyal hayata etkilerini dikkate almalıdır. 10. Kişi, bilgisayarı diğer insanları dikkate alarak ve saygı göstererek kullanmalıdır.

    Bilişim Teknolojileri dersi neden önemli?

    Bilişim Teknolojileri (BT) dersi, öğrencilere birçok önemli beceri ve bilgi kazandırır: Teknolojiye hakimiyet: BT dersi, öğrencilerin teknolojiye üretici olarak yaklaşmasını sağlar. Dijital sorunlara hazırlık: Öğrenciler, gelecekte karşılaşabilecekleri dijital sorunlara karşı hazırlanır. Yaratıcılık ve problem çözme: Programlama ve algoritma geliştirme süreçleri, öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir. Eğitim ve iş dünyasında kullanım: BT, uzaktan eğitim ve dijital ders materyalleri gibi araçlarla eğitimi daha erişilebilir ve etkileşimli hale getirir. Bilgi erişimi: BT, bilgiye hızlı ve kolay erişim sağlar, bu da araştırma ve öğrenmeyi kolaylaştırır. Ayrıca, BT dersi, öğrencilerin bilinçli internet kullanımını öğrenebilecekleri tek ders olarak da büyük önem taşır.

    Bilişim teknolojilerinde etik neden önemlidir?

    Bilişim teknolojilerinde etik, bireylerin yanlış davranışlar sergilemesini engelleyerek onları güvence altına aldığı ve toplum tarafından kabul gören kurallara uyulmasını sağladığı için önemlidir. Bilişim teknolojilerinde etiğin önemli olduğu bazı alanlar şunlardır: Fikrî mülkiyet. Gizlilik. Doğruluk. Erişim. Ayrıca, bilişim teknolojilerinde etik, dijital ortamda güvenliği artırır, gizliliği sağlar ve adil bir oyun alanı oluşturur.

    Bilişim dersi için hangi programlar gerekli?

    Bilişim dersi için gerekli programlar, öğrenme seviyesine ve ders içeriğine göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı temel programlar: 1. Kodlama Uygulamaları: - Scratch: 8-16 yaş arası çocuklar için basit ara yüze sahip programlama dili. - Code.org: Çevrimiçi kodlama oyun platformu, bilgisayarsız etkinlikler sunar. - Tynker: Blok tabanlı görsel kodlama ile JavaScript, Swift ve Python dillerini öğretir. 2. Web Programlama: - HTML, CSS ve JavaScript: Temel web teknolojileri. - Visual Studio Code: Yaygın kullanılan bir kod düzenleme ve hata ayıklama aracı. 3. Yazılım Geliştirme: - Microsoft Learn: Microsoft tabanlı yazılım geliştirme ve işletim sistemleri için dersler sunar. - Udemy: Python, Java, C++ gibi birçok yazılım dili için kurslar sunar. Bu programlar, bilişim derslerinde hem temel kavramları öğrenmek hem de pratik yapmak için kullanılabilir.

    Özgür şeremet scratch nedir?

    Özgür Şeremet'in Scratch ile ilgili çalışmaları, bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde kodlama eğitimi vermek amacıyla hazırladığı etkinlikler ve ders notlarını içermektedir. Scratch, ABD’de bulunan MIT tarafından geliştirilen, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına uygun, basit bir arayüze sahip bir programlama ortamıdır. Scratch'e, scratch.mit.edu adresinden çevrimiçi olarak veya Scratch Imagine Programı indirilerek internet bağlantısı olmadan erişilebilir.