• Buradasın

    OOP prensipleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Object-Oriented Programming (OOP) prensipleri dört temel ilkeye dayanır:
    1. Abstraction (Soyutlama) 12. Her somut olan şeyin "class" olarak soyutlanarak ifade edilmesi 1. Her "class" bir "obje yani nesnedir" ve her nesnenin belirli özellikleri ve methodları vardır 1.
    2. Encapsulation (Kapsülleme) 12. Kod ve bu kodun üzerinde çalıştığı veriyi birbirine bağlayarak dışarıdan gelebilecek müdahale ve kötüye kullanmalara karşı onları koruyan mekanizmadır 1.
    3. Inheritance (Kalıtım) 12. Bir nesnenin başka bir nesnenin özelliklerini devralması 1.
    4. Polymorphism (Çok Çeşitlilik) 12. Farklı nesnelerin aynı methoda farklı cevap verebilmeleri 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Java OOP örnekleri nelerdir?

    Java'da Nesne Yönelimli Programlama (OOP) örnekleri şunlardır: 1. Sınıf ve Nesne: Bir sınıf, nesnelerin şablonu olarak kullanılır ve nesneler bu sınıftan oluşturulur. 2. Kapsülleme: Sınıf içindeki verileri ve metotları koruma altına alır. 3. Miras: Bir sınıfın özelliklerini ve metotlarını başka bir sınıfa aktarmasını sağlar. 4. Polimorfizm: Aynı isimde farklı işlevlere sahip metotlar oluşturmaya olanak tanır. 5. Soyutlama: Karmaşık sistemlerde gereksiz detayları gizleyerek basit bir arayüz sunar.

    Nesneye yönelik programlama nesne nedir?

    Nesneye yönelik programlamada (NYP) nesne, belirli bir sınıfın metotlarını ve veri değişkenlerini barındıran bir örnek olarak tanımlanır. Nesneye yönelik programlamanın temel özellikleri: Kapsülleme (Encapsulation). Soyutlama (Abstraction). Kalıtım (Inheritance). Çok Biçimlilik (Polymorphism). Örnek: "Öğrenci" sınıfı, her bir öğrenci birer nesne olacak şekilde, isim, soyisim, öğrenci numarası ve ders notları gibi özellikleri içerir.

    Nesne tabanlı programlama nedir?

    Nesne tabanlı programlama (NTP), gerçek dünyadaki nesneleri temsil eden sınıflar ve bu sınıflardan oluşturulan nesneler kullanılarak programlama yapma şeklidir. NTP'nin bazı temel kavramları: Sınıflar. Nesneler. Özellikler. Metotlar. NTP'nin bazı avantajları: Kodun okunabilirliğini ve anlaşılabilirliğini artırır. Kodun yeniden kullanılabilirliğini artırır. Kodun bakımını kolaylaştırır. Kodun daha esnek ve ölçeklenebilir olmasını sağlar. NTP'nin kullanıldığı bazı alanlar: Web uygulamaları. Oyun geliştirme. NTP kullanılan bazı programlama dilleri: Python. C++. Java. PHP. JavaScript. Ruby.

    OOP ve nesne yönelimi aynı şey mi?

    Evet, OOP (Nesne Yönelimli Programlama) ve nesne yönelimi aynı şeyi ifade eder. Nesne yönelimli programlama, yazılım geliştirme paradigmasında önemli bir yer tutar ve programların tasarımında, verilerin ve işlemlerin birbirine bağlı nesneler olarak düzenlenmesine dayanan bir yaklaşımdır.

    OOP ve OOP olmayan nedir?

    OOP (Nesne Yönelimli Programlama), yazılım tasarımını işlevler ve mantık yerine, veri veya nesneler etrafında düzenleyen bir programlama dili modelidir. OOP'nin temel ilkeleri: Soyutlama (Abstraction). Kapsülleme (Encapsulation). Miras Alma (Inheritance). Çok Biçimlilik (Polymorphism). OOP olmayan programlama dillerine örnek olarak, ADA, JavaScript, Visual Basic gibi diller verilebilir.

    OOP ve prosedürel programlama arasındaki fark nedir?

    OOP (Nesne Yönelimli Programlama) ve prosedürel programlama arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Veri Yapısı ve Kapsülleme: OOP'de veriler ve işlemler nesneler olarak modellenir ve kapsüllenir. 2. Soyutlama: OOP, soyutlama yoluyla kod karmaşıklığını azaltır ve ortak özellikleri paylaşan nesneler için sınıflar kullanır. 3. Kalıtım ve Polimorfizm: OOP, kalıtım ve polimorfizm sayesinde kodun yeniden kullanılabilirliğini sağlar. 4. Bakım ve Genişletilebilirlik: OOP, iyi tasarlanmış nesneler sayesinde bakım ve genişletilebilirliği artırır. 5. Odak Noktası: OOP, gerçek dünya nesnelerini ve davranışlarını temsil etmeye odaklanırken, prosedürel programlama belirli bir sırada çalışan kod koleksiyonlarını kullanır.

    OOP final sınavında ne sorulur?

    OOP (Object-Oriented Programming) final sınavında sorulabilecek bazı sorular şunlardır: 1. OOP'nin temel prensipleri nelerdir ve bunları açıklayabilir misiniz? 2. Encapsulation kavramını ve bir örnekle nasıl uygulandığını anlatabilir misiniz? 3. Abstraction ve encapsulation arasındaki fark nedir? 4. Inheritance kavramını ve bir Java örneği ile nasıl kullanıldığını açıklayabilir misiniz? 5. Polymorphism nedir ve bir programlama dilinde nasıl gösterilir? 6. Interface ve abstract class arasındaki farklar nelerdir? 7. Garbage Collection (Çöp Toplama) nedir ve neden önemlidir? 8. Exception handling (Hata Yönetimi) kavramını ve Java'da nasıl uygulandığını açıklayabilir misiniz? 9. Singleton sınıfı nedir ve nasıl uygulanır? 10. SOLID tasarım prensipleri nelerdir ve Java'da nasıl kullanılır?