Nesne tabanlı programlama (OOP), gerçek dünyadaki nesneleri ve bu nesneler arasındaki etkileşimleri modelleyen bir programlama paradigmasıdır 12.
Temel kavramları şunlardır:
- Sınıf (Class): Nesnelerin özelliklerini ve davranışlarını tanımlayan şablonlardır 13.
- Nesne (Object): Sınıfın somut örnekleridir, yani sınıfın tanımlanan özelliklerini ve metotlarını taşıyan yapılardır 13.
- Kalıtım (Inheritance): Bir sınıfın başka bir sınıftan özelliklerini ve metotlarını miras almasıdır 13.
- Çok biçimlilik (Polymorphism): Farklı sınıfların aynı metotları veya arayüzleri farklı şekilde uygulamasıdır 13.
- Kapsülleme (Encapsulation): Sınıf özellikleri ve metotlarının dışarıdan gizlenmesi veya korunmasıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: