• Buradasın

    OOP final sınavında ne sorulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nesneye Yönelik Programlama (OOP) final sınavlarında sorulabilecek bazı soru türleri:
    • Kapsülleme: Bir sınıf tanımlama ve bu sınıf içinde özel ve genel (private ve public) değişkenlerin nasıl kullanılacağına dair örnekler 3.
    • Miras Alma: Sınıf hiyerarşileri oluşturma veya belirli bir sınıfın alt sınıflarını tanımlama 3.
    • Polimorfizm: Metod aşırı yükleme ve metod geçersiz kılma örnekleri 3.
    • Soyutlama: Soyut sınıflar ve arayüzlerle ilgili sorular 3.
    • Veri Yapıları: Dizi, liste ve ağaç gibi veri yapıları arasındaki farkların açıklanması 4.
    • OOP Kavramları: OOP'nin temel kavramlarının tanımlanması ve açıklanması 3.
    Ayrıca, final sınavlarında genellikle geçmiş sınav sorularının incelenmesi ve problem çözümü de yer alır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    OOP prensipleri nelerdir?

    Nesne Yönelimli Programlama (OOP) prensipleri şunlardır: 1. Kapsülleme (Encapsulation). 2. Kalıtım (Inheritance). 3. Soyutlama (Abstraction). 4. Çok Biçimlilik (Polymorphism).

    OOP ve OOP olmayan nedir?

    OOP (Nesne Yönelimli Programlama), yazılım tasarımını işlevler ve mantık yerine, veri veya nesneler etrafında düzenleyen bir programlama dili modelidir. OOP'nin temel ilkeleri: Soyutlama (Abstraction). Kapsülleme (Encapsulation). Miras Alma (Inheritance). Çok Biçimlilik (Polymorphism). OOP olmayan programlama dillerine örnek olarak, ADA, JavaScript, Visual Basic gibi diller verilebilir.

    Görsel programlamada final konuları nelerdir?

    Görsel programlamada final konuları genellikle şunları içerir: Temel kavramlar: Değişkenler, döngüler, koşullu ifadeler gibi temel programlama kavramları. Arayüz tasarımı: Kullanıcı arayüzü bileşenlerinin nasıl tasarlanacağı ve düzenleneceği. Olay yönetimi: Kullanıcı etkileşimleri ve olayların nasıl yönetileceği. Veri yönetimi: Verilerin nasıl saklanacağı ve işleneceği. Hata ayıklama: Programlardaki hataların nasıl tespit edileceği ve düzeltileceği. Ayrıca, sürükle-bırak mantığıyla çalışma, nesne yönelimli programlama, veri akış diyagramları ve hızlı prototipleme gibi konular da final sınavlarında yer alabilir. Örnek bir final sorusu: "Bir butona tıklandığında bir mesaj kutusu açan bir olay yöneticisi oluşturun". Görsel programlama final soruları, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte nasıl uygulayabileceklerini gösterir ve genellikle hem teorik hem de pratik becerileri test eder.

    OOP açılımı nedir?

    OOP, "Object Oriented Programming" kelimelerinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de Nesne Yönelimli Programlama anlamına gelir.

    Finalde nesne yönelimli programlama nasıl yapılır?

    Nesne yönelimli programlama (OOP) finalinde genellikle aşağıdaki temel prensipler ve yapılar uygulanır: Sınıf ve Nesne Tanımlama: `class` ifadesi ile sınıf tanımlanır ve bu sınıftan nesneler oluşturulur. Kapsülleme (Encapsulation): Verilerin ve işlevlerin bir arada tutularak dış dünyadan gizlenmesi sağlanır. Kalıtım (Inheritance): Bir sınıf, başka bir sınıfın özelliklerini ve davranışlarını devralabilir. Soyutlama (Abstraction): Gereksiz detaylar gizlenerek sadece temel nitelikler gösterilir. Polimorfizm: Bir nesnenin farklı şekillerde davranabilmesi veya farklı sınıfların aynı arayüzü kullanabilmesi sağlanır. Örnek bir uygulama: 1. Sınıf Tanımı: `class Araba:` şeklinde tanımlanır. 2. Nesne Oluşturma: `araba1 = Araba("Toyota", "Corolla", 2020)` şeklinde bir nesne oluşturulur. 3. Metot Kullanımı: `araba1.araba_bilgileri()` ile nesnenin metodu çağrılır. OOP finallerinde, bu prensipler ve yapılar doğrultusunda kod yazma, sınıf hiyerarşileri oluşturma ve kalıtım uygulamaları gibi konular ele alınabilir.