• Buradasın

    OOP final sınavında ne sorulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    OOP (Object-Oriented Programming) final sınavında sorulabilecek bazı sorular şunlardır:
    1. OOP'nin temel prensipleri nelerdir ve bunları açıklayabilir misiniz 13?
    2. Encapsulation kavramını ve bir örnekle nasıl uygulandığını anlatabilir misiniz 13?
    3. Abstraction ve encapsulation arasındaki fark nedir 14?
    4. Inheritance kavramını ve bir Java örneği ile nasıl kullanıldığını açıklayabilir misiniz 13?
    5. Polymorphism nedir ve bir programlama dilinde nasıl gösterilir 13?
    6. Interface ve abstract class arasındaki farklar nelerdir 24?
    7. Garbage Collection (Çöp Toplama) nedir ve neden önemlidir 2?
    8. Exception handling (Hata Yönetimi) kavramını ve Java'da nasıl uygulandığını açıklayabilir misiniz 23?
    9. Singleton sınıfı nedir ve nasıl uygulanır 3?
    10. SOLID tasarım prensipleri nelerdir ve Java'da nasıl kullanılır 34?
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    OOP açılımı nedir?

    OOP açılımı "Object-Oriented Programming" yani Nesne Yönelimli Programlama anlamına gelir.

    Görsel programlamada final konuları nelerdir?

    Görsel programlamada final konuları genellikle şunları içerir: Temel kavramlar: Değişkenler, döngüler, koşullu ifadeler gibi temel programlama kavramları. Arayüz tasarımı: Kullanıcı arayüzü bileşenlerinin nasıl tasarlanacağı ve düzenleneceği. Olay yönetimi: Kullanıcı etkileşimleri ve olayların nasıl yönetileceği. Veri yönetimi: Verilerin nasıl saklanacağı ve işleneceği. Hata ayıklama: Programlardaki hataların nasıl tespit edileceği ve düzeltileceği. Ayrıca, sürükle-bırak mantığıyla çalışma, nesne yönelimli programlama, veri akış diyagramları ve hızlı prototipleme gibi konular da final sınavlarında yer alabilir. Örnek bir final sorusu: "Bir butona tıklandığında bir mesaj kutusu açan bir olay yöneticisi oluşturun". Görsel programlama final soruları, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte nasıl uygulayabileceklerini gösterir ve genellikle hem teorik hem de pratik becerileri test eder.

    Finalde nesne yönelimli programlama nasıl yapılır?

    Nesne yönelimli programlama (OOP) finalinde genellikle aşağıdaki temel prensipler ve yapılar uygulanır: Sınıf ve Nesne Tanımlama: `class` ifadesi ile sınıf tanımlanır ve bu sınıftan nesneler oluşturulur. Kapsülleme (Encapsulation): Verilerin ve işlevlerin bir arada tutularak dış dünyadan gizlenmesi sağlanır. Kalıtım (Inheritance): Bir sınıf, başka bir sınıfın özelliklerini ve davranışlarını devralabilir. Soyutlama (Abstraction): Gereksiz detaylar gizlenerek sadece temel nitelikler gösterilir. Polimorfizm: Bir nesnenin farklı şekillerde davranabilmesi veya farklı sınıfların aynı arayüzü kullanabilmesi sağlanır. Örnek bir uygulama: 1. Sınıf Tanımı: `class Araba:` şeklinde tanımlanır. 2. Nesne Oluşturma: `araba1 = Araba("Toyota", "Corolla", 2020)` şeklinde bir nesne oluşturulur. 3. Metot Kullanımı: `araba1.araba_bilgileri()` ile nesnenin metodu çağrılır. OOP finallerinde, bu prensipler ve yapılar doğrultusunda kod yazma, sınıf hiyerarşileri oluşturma ve kalıtım uygulamaları gibi konular ele alınabilir.

    OOP ve OOP olmayan nedir?

    OOP (Nesne Yönelimli Programlama), yazılım tasarımını işlevler ve mantık yerine, veri veya nesneler etrafında düzenleyen bir programlama dili modelidir. OOP'nin temel ilkeleri: Soyutlama (Abstraction). Kapsülleme (Encapsulation). Miras Alma (Inheritance). Çok Biçimlilik (Polymorphism). OOP olmayan programlama dillerine örnek olarak, ADA, JavaScript, Visual Basic gibi diller verilebilir.

    OOP prensipleri nelerdir?

    Object-Oriented Programming (OOP) prensipleri dört temel ilkeye dayanır: 1. Abstraction (Soyutlama). 2. Encapsulation (Kapsülleme). 3. Inheritance (Kalıtım). 4. Polymorphism (Çok Çeşitlilik).