• Buradasın

    OOP final sınavında ne sorulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    OOP (Object-Oriented Programming) final sınavında sorulabilecek bazı sorular şunlardır:
    1. OOP'nin temel prensipleri nelerdir ve bunları açıklayabilir misiniz 13?
    2. Encapsulation kavramını ve bir örnekle nasıl uygulandığını anlatabilir misiniz 13?
    3. Abstraction ve encapsulation arasındaki fark nedir 14?
    4. Inheritance kavramını ve bir Java örneği ile nasıl kullanıldığını açıklayabilir misiniz 13?
    5. Polymorphism nedir ve bir programlama dilinde nasıl gösterilir 13?
    6. Interface ve abstract class arasındaki farklar nelerdir 24?
    7. Garbage Collection (Çöp Toplama) nedir ve neden önemlidir 2?
    8. Exception handling (Hata Yönetimi) kavramını ve Java'da nasıl uygulandığını açıklayabilir misiniz 23?
    9. Singleton sınıfı nedir ve nasıl uygulanır 3?
    10. SOLID tasarım prensipleri nelerdir ve Java'da nasıl kullanılır 34?
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    OOP prensipleri nelerdir?
    Object-Oriented Programming (OOP) prensipleri dört temel ilkeye dayanır: 1. Abstraction (Soyutlama). 2. Encapsulation (Kapsülleme). 3. Inheritance (Kalıtım). 4. Polymorphism (Çok Çeşitlilik).
    OOP prensipleri nelerdir?
    Finalde nesne yönelimli programlama nasıl yapılır?
    Finalde nesne yönelimli programlama yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir: 1. Sınıf (Class) Tanımlama: Nesnelerin oluşturulmasında kullanılan şablonlar olan sınıflar tanımlanır. 2. Nesne (Object) Oluşturma: Tanımlanan sınıftan nesneler oluşturulur. 3. Kapsülleme (Encapsulation): Nesnenin veri ve işlevlerinin bir arada tutularak dış dünyadan gizlenmesi sağlanır. 4. Kalıtım (Inheritance): Bir sınıfın başka bir sınıftan özellikleri ve yöntemleri miras alması sağlanır. 5. Çok Biçimlilik (Polymorphism): Farklı nesnelerin aynı yöntem çağrısına farklı şekillerde yanıt vermesi sağlanır. 6. Soyutlama (Abstraction): Gereksiz detayların gizlenerek kullanıcıya sadece gerekli bilgilerin sunulması sağlanır.
    Finalde nesne yönelimli programlama nasıl yapılır?
    OOP ve OOP olmayan nedir?
    OOP (Nesne Yönelimli Programlama) ve OOP olmayan kavramları, yazılım geliştirme yaklaşımlarını ifade eder. OOP, programların tasarımında verilerin ve işlemlerin birbirine bağlı nesneler olarak düzenlendiği bir yaklaşımdır. Bu programlama paradigması, dört temel ilkeye dayanır: 1. Kapsülleme: Nesnelerin iç yapılarının gizlenmesi ve sadece gerekli bilgilerin dışa sunulması. 2. Soyutlama: Karmaşık sistemlerin sadece önemli özelliklerinin kullanıcıya sunulması. 3. Kalıtım: Bir sınıfın başka bir sınıfın özelliklerini ve davranışlarını devralması. 4. Çok Biçimlilik: Aynı işlevin farklı nesnelerde farklı şekillerde çalışabilmesi. OOP olmayan programlama ise, bu ilkeleri kullanmayan ve programları sadece bir komut dizisi veya işlev kümesi olarak gören geleneksel programlama yaklaşımını ifade eder.
    OOP ve OOP olmayan nedir?
    OOP açılımı nedir?
    OOP açılımı "Object-Oriented Programming" yani Nesne Yönelimli Programlama anlamına gelir.
    OOP açılımı nedir?
    Görsel programlamada final konuları nelerdir?
    Görsel programlamada final konuları genellikle aşağıdaki başlıkları içerir: 1. Kavramların Tanımlanması: Değişkenler, kontrol yapıları, döngüler ve fonksiyonlar gibi temel kavramların anlaşılması. 2. Proje Tasarımı: Verilen bir problem üzerinden bir proje tasarlanması, analiz ve planlama aşamalarının gerçekleştirilmesi. 3. Uygulama Geliştirme: Belirli bir işlevselliği olan basit bir uygulama geliştirme görevi. 4. Hata Ayıklama: Görsel programlamada karşılaşılabilecek hataların bulunması ve düzeltilmesi. 5. Belgeleme: Geliştirilen projelerin iyi bir şekilde belgelenmesi, kullanılan öğelerin ve tasarımın açıklanması. Ayrıca, olay tabanlı programlama, veritabanı entegrasyonu ve nesne yönelimli programlama gibi konular da final sınavlarında yer alabilir.
    Görsel programlamada final konuları nelerdir?