• Buradasın

    Nesneye yönelik programlama nesne nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nesneye yönelik programlamada (NYP) nesne, belirli bir sınıfın metotlarını ve veri değişkenlerini barındıran bir örnek olarak tanımlanır 24.
    Nesneye yönelik programlamanın temel özellikleri:
    • Kapsülleme (Encapsulation) 24. Verilerin ve işlevlerin bir sınıfta birleştirilmesi 4.
    • Soyutlama (Abstraction) 24. Gereksiz detayların gizlenmesi 4.
    • Kalıtım (Inheritance) 24. Bir sınıftan başka bir sınıf türetilmesi 4.
    • Çok Biçimlilik (Polymorphism) 24. Metotların ve türetilmiş sınıfların yeniden tanımlanması 4.
    Örnek: "Öğrenci" sınıfı, her bir öğrenci birer nesne olacak şekilde, isim, soyisim, öğrenci numarası ve ders notları gibi özellikleri içerir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Nesne çeşitleri kaça ayrılır?

    Nesneler, çeşitli alanlarda farklı şekillerde sınıflandırılabilse de, genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: 1. Somut Nesneler: Fiziksel varlıklar olarak tanımlanabilir ve dokunulabilir, gözle görülebilir nesnelerdir. 2. Soyut Nesneler: Fiziksel bir varlığı ifade etmeyen, düşünceler veya kavramlar olarak var olan nesnelerdir. Ayrıca, dilbilgisinde nesneler belirli ve belirsiz olarak da ikiye ayrılır: 1. Belirli Nesne: İsmin "-i" hâl ekini alır ve "neyi, kimi" sorularına cevap verir. 2. Belirsiz Nesne: İsmin hâl ekini almaz ve "ne" sorusu ile ifade edilir.

    Nesne yönelimli ve nesne tabanlı arasındaki fark nedir?

    Nesne yönelimli ve nesne tabanlı programlama arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Nesne Yönelimli Programlama (OOP): - Kapsülleme, kalıtım ve çok biçimlilik gibi özellikleri destekler. - Sınıflar ve nesneler aracılığıyla verileri ve davranışları bir araya getirir. - Büyük ve karmaşık projelerde kodun yeniden kullanılabilirliğini ve esnekliği artırır. 2. Nesne Tabanlı Programlama: - Kalıtım ve çok biçimlilik gibi özellikleri desteklemez. - Nesneleri kullanmaya odaklanır, ancak sınıf hiyerarşisi oluşturmaz. - Küçük ölçekli uygulamalar ve betikler için daha uygundur.

    Java nesne tabanlı programlama nedir?

    Java'da nesne tabanlı programlama (OOP), bir yazılımı nesneler temelinde modelleyen bir programlama yaklaşımıdır. Nesne tabanlı programlamanın bazı temel özellikleri: Kapsülleme (Encapsulation). Kalıtım (Inheritance). Çok biçimlilik (Polymorphism). Soyutlama (Abstraction). Nesne tabanlı programlamanın bazı kullanım alanları: Kurumsal uygulamalar. Android mobil uygulamalar. Web geliştirme. Finans ve bankacılık.

    Nesne tabanlı programlama nedir?

    Nesne tabanlı programlama (NTP), gerçek dünyadaki nesneleri temsil eden sınıflar ve bu sınıflardan oluşturulan nesneler kullanılarak programlama yapma şeklidir. NTP'nin bazı temel kavramları: Sınıflar. Nesneler. Özellikler. Metotlar. NTP'nin bazı avantajları: Kodun okunabilirliğini ve anlaşılabilirliğini artırır. Kodun yeniden kullanılabilirliğini artırır. Kodun bakımını kolaylaştırır. Kodun daha esnek ve ölçeklenebilir olmasını sağlar. NTP'nin kullanıldığı bazı alanlar: Web uygulamaları. Oyun geliştirme. NTP kullanılan bazı programlama dilleri: Python. C++. Java. PHP. JavaScript. Ruby.

    Nesne tabanlı programlama çalışma ortamı nedir?

    Nesne tabanlı programlama çalışma ortamı, nesne tabanlı programlama dilleriyle yazılım geliştirmek için gerekli araçları ve özellikleri sunan bir platformdur. Nesne tabanlı programlama yazılımının tipik çalışma ortamı bileşenleri: Menü çubuğu. Araç çubukları. Toolbox (Araç Kutusu). Recent Projects (Son Projeler). Solution Explorer (Çözüm Gezgini). Bazı popüler nesne tabanlı programlama dilleri: Python; C++; Java; Objective-C; Smalltalk; Delphi; C#; Perl; Ruby; PHP.

    Nesneye dayalı programlama örnekleri nelerdir?

    Nesneye dayalı programlama (NYP) örnekleri şunlardır: 1. Web Geliştirme: Sınıflar, nesneler, kalıtım ve çok biçimlilik, farklı türde kullanıcılar, ürünler, siparişler ve diğer varlıklar oluşturmak için kullanılır. 2. Oyun Geliştirme: Karakterler, nesneler, dünyalar ve ortak özelliklere sahip diğer öğeler eklenir. 3. Tıp: Tıbbi bilgi sistemleri geliştirmek için kullanılır, sınıflar ve nesneler hastaları, doktorları, ilaçları temsil eder. 4. Java: Kodu düzenlemek için sınıfları ve nesneleri kullanır. 5. C++: NYP'nin tüm temel özelliklerini sağlar. 6. Python: Hem prosedürel hem de NYP için uygun yüksek seviyeli bir dildir.

    10 sınıf nesne tabanlı programlamada hangi konular var?

    10. sınıf nesne tabanlı programlama dersinde aşağıdaki konular işlenir: Diziler (Arrays) ve Koleksiyonlar (Collections). Sınıflar (Class). Karar ve Döngü Yapıları. Çalışma Ortamı ve Temel İşlemler. Bu konular kapsamında öğrenciler, yazım hataları, isim uzayları, değişkenler, veri türleri, aritmetiksel operatörler, şart ifadeleri, mantıksal operatörler ve döngü yapıları gibi konuları öğrenirler. Ayrıca, kapsülleme (encapsulation), kalıtım (inheritance) ve çok biçimlilik (polymorphism) prensipleri de bu ders kapsamında ele alınır.