Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Finalde nesne yönelimli programlama yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir:
- Sınıf (Class) Tanımlama: Nesnelerin oluşturulmasında kullanılan şablonlar olan sınıflar tanımlanır 12. Sınıf, özellikler (veri veya değişkenler) ve bu özellikler üzerinde işlem yapan yöntemler (fonksiyonlar) içerir 1.
- Nesne (Object) Oluşturma: Tanımlanan sınıftan nesneler oluşturulur 13.
- Kapsülleme (Encapsulation): Nesnenin veri ve işlevlerinin bir arada tutularak dış dünyadan gizlenmesi sağlanır 12. Bu, veri bütünlüğünü korur ve hataların azaltılmasına yardımcı olur 1.
- Kalıtım (Inheritance): Bir sınıfın başka bir sınıftan özellikleri ve yöntemleri miras alması sağlanır 12. Bu, kodun yeniden kullanılabilirliğini artırır ve hiyerarşik bir yapı oluşturur 1.
- Çok Biçimlilik (Polymorphism): Farklı nesnelerin aynı yöntem çağrısına farklı şekillerde yanıt vermesi sağlanır 12.
- Soyutlama (Abstraction): Gereksiz detayların gizlenerek kullanıcıya sadece gerekli bilgilerin sunulması sağlanır 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: