Buradasın
Finalde nesne yönelimli programlama nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nesne yönelimli programlama (OOP) finalinde genellikle aşağıdaki temel prensipler ve yapılar uygulanır:
- Sınıf ve Nesne Tanımlama:
class
ifadesi ile sınıf tanımlanır ve bu sınıftan nesneler oluşturulur 23. - Kapsülleme (Encapsulation): Verilerin ve işlevlerin bir arada tutularak dış dünyadan gizlenmesi sağlanır 25.
- Kalıtım (Inheritance): Bir sınıf, başka bir sınıfın özelliklerini ve davranışlarını devralabilir 45.
- Soyutlama (Abstraction): Gereksiz detaylar gizlenerek sadece temel nitelikler gösterilir 25.
- Polimorfizm: Bir nesnenin farklı şekillerde davranabilmesi veya farklı sınıfların aynı arayüzü kullanabilmesi sağlanır 2.
Örnek bir uygulama:
- Sınıf Tanımı:
class Araba:
şeklinde tanımlanır 2. - Nesne Oluşturma:
araba1 = Araba("Toyota", "Corolla", 2020)
şeklinde bir nesne oluşturulur 2. - Metot Kullanımı:
araba1.araba_bilgileri()
ile nesnenin metodu çağrılır 2.
OOP finallerinde, bu prensipler ve yapılar doğrultusunda kod yazma, sınıf hiyerarşileri oluşturma ve kalıtım uygulamaları gibi konular ele alınabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: