Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nöromarketing logo analizi, bir logonun hedef kitle tarafından nasıl algılandığını anlamak için nörobilim tekniklerinin kullanılmasıdır 23. Bu analizde kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
- Göz takibi: Logonun dikkat çekme ve hatırlanma düzeyi ölçülür 23.
- Duygusal tepkiler: Potansiyel müşterilerin logoyu incelerken yaşadıkları duygusal reaksiyonlar kaydedilir 23.
- Beyin dalgaları: EEG (Elektroensefalografi) kullanılarak heyecan, mutluluk, üzüntü, öfke gibi duyguların nedenleri çözümlenmeye çalışılır 15.
Bu analizler, logonun sadece estetik olmasını değil, aynı zamanda hedef kitlede kalıcı ve güçlü bir izlenim bırakmasını sağlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: