Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nöromarketing logo analizi, tüketicilerin logolara verdikleri duygusal tepkileri ve dikkat seviyelerini anlamak için sinirbilim tekniklerinin kullanılmasıdır 12.
Bu analizlerde EEG (elektroensefalografi) ve fMRI (fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme) gibi yöntemler kullanılarak, tüketicilerin beyin aktiviteleri incelenir 13. Bu veriler, logo tasarımlarının hangi unsurlarının daha fazla ilgi çektiğini ve karar verme süreçlerini nasıl etkilediğini belirlemeye yardımcı olur 14.
Örneğin, ThinkNeuro adlı şirket, EEG cihazı kullanarak logoların duygusal ilgi ve dikkat çekme seviyelerini ölçmüş ve eski logoların yeni logolara göre daha başarılı olduğunu ortaya koymuştur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: