Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nöropazarlama (neuro marketing) örneklerinden bazıları şunlardır:
- Coca Cola 13. 2009 yılında, Coca Cola, insanların dikkatini çekecek ve onları mutlu edecek küresel bir reklam kampanyası oluşturmak için, reklamları izlerken izleyicilerin beyin aktivitelerini incelemek için fonksiyonel MRI ve EEG taramaları kullanmıştır 1.
- BMW 1. 2012 yılında BMW, EEG taramalarını kullanarak insanların farklı araba tasarımlarına nasıl tepki verdiğini anlamak için bir çalışma gerçekleştirmiştir 1.
- Apple 1. 2014 ile 2015 yılları arasında, tüketicilerin ürünlere olan tepkilerini derinlemesine anlamak için EEG taramalarıyla kapsamlı araştırmalar gerçekleştirmiştir 1.
- Frito-Lay 1. Kadınların, kilo almaktan korktukları için suçluluk hissi duyduklarını gözlemlemiş, bu analizler ile fırında cipsleri müşterilerine sunmuş ve bundan büyük bir verim almıştır 1.
- PayPal 1. EEG kullanarak tüketicilerin markalarına görsel olarak nasıl tepki verdiklerini anlamaya çalışmıştır 1.
- Chetos 5. EEG tekniği ile gerçekleştirdiği analizler sonucunda reklamlardan yüksek performans almıştır 5.
- Hyundai 5. Kullanıcıların kafalarına yerleştirdikleri başlıklar sayesinde prototipe verilen tepkileri ölçmüştür 5.
- Netflix 5. Göz takibi ve davranışsal analiz yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapmış, kişiselleştirme önerilerini arttırarak kişilerin platformda daha fazla zaman geçirmesini sağlamıştır 5.
- Kola deneyleri 5. Deney gruplarının gözleri kapatılarak markası hakkında bilgi verilmeden kola içirilmiştir 5. Sonrasına gözler açık ve marka adı söylenerek kola içirilmiştir 5. Bu deney sonucunda bilerek içilen Coca Cola beyinde duygusal kodlama nedeniyle tercih edildiği sonucuna varılmıştır 5.
- Otomobil deneyleri 5. Beyin tarama tekniği ile yapılan bu deney sonucunda markanın prestiji tüketiciler için önemli olduğu ve prestijli markaların otomobillerinin tüketiciler tarafından daha çok tercih edildiği tespit edilmiştir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: