• Buradasın

    Mikro yazılımda fatura aktarımı nasıl olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikro Yazılım'da fatura aktarımı iki farklı yöntemle yapılabilir:
    1. Mikro Express Aktarım: Bu yöntem, mükelleflerden gelen fatura, e-fatura vb. evrakların ve anlık banka hareketlerinin müşavir programlarına elektronik olarak aktarılmasını sağlar 1. Aktarılan belgeler, stoklu veya fiş olarak kaydedilebilir 1.
    2. Mikro Veritabanı Aktarım Yazılımı: Bu yazılım, Mikro FLY, Jump, Müşavir ve diğer Mikro programları arasında evrakların aktarımını kolaylaştırır 2. Kaynak veritabanında girilmiş kayıtlar, ekran üzerinden filtrelenebilir ve seçili evraklar belirlenen veritabanına aktarılabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mikro e-belge nasıl giriş yapılır?

    Mikro e-belge sistemine giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Mikro Şifresi Tanımlama: emikro.com.tr sitesine giriş yaparken kullanılan e-posta adresi ve parolayı tanımlamak için Mikro veya e-defter programına SRV (supervisor) ile giriş yapın. 2. Mikro Portal Girişi: Mikro Portal'a giriş yapmak için webgirisi.com üzerinden "Mikro Portal Giriş" bağlantısına tıklayın. Ayrıca, e-Portal üzerinden de giriş yapılabilir: eportal.mikrogrup.com adresine gidip e-posta adresiniz ve parolanızla giriş yapabilirsiniz.

    Mikro ihracat için hangi fatura tipi?

    Mikro ihracat için e-arşiv veya e-fatura tipi kullanılmalıdır.

    Mikro fatura satır açıklaması nasıl eklenir?

    Mikro faturaya satır açıklaması eklemek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Satış Faturaları sekmesine gidin ve yeni bir fatura oluşturun veya mevcut bir faturayı düzenleyin. 2. Satır Öğeleri bölümünde, Satır ekle butonuna tıklayarak yeni bir satır öğesi ekleyin. 3. Her bir satır için Açıklama kolonunu işaretleyin ve bu kolona verilen ürün veya hizmetler için ayrıntılı açıklamalar girin. Ayrıca, Faturaport gibi bazı e-fatura sistemlerinde, açıklamaları otomatik olarak eklemek için Ayarlar menüsünden yeni bir açıklama tanımlayıp bunu varsayılan olarak ayarlayabilirsiniz.

    Mikro e-fatura nasıl kullanılır?

    Mikro e-Fatura kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Mali Mühür Başvurusu: E-Fatura mükellefi olabilmek için Kamu Sertifikasyon Merkezi'nden mali mühür başvurusu yapılmalıdır. 2. GİB Başvurusu: Mali mühür geldikten sonra Gelir İdaresi Başkanlığı sayfasından elektronik fatura başvurusu yapılmalıdır. 3. E-Mikro Portal Başvurusu: Alınan mali mühür ile GİB başvurusu tamamlandıktan sonra https://portal.emikro.com.tr/register adresinden kayıt formu doldurularak süreç tamamlanmalıdır. Mikro e-Fatura'nın kullanım yöntemleri: - Mikro Yazılım Ticari Paket Programı: Mikro Yazılım Programı ve e-Fatura modülü ile faturalar dijital olarak mühürlenip GİB'e iletilir. - MikroX: Bulut teknolojisi ile çalışan online ön muhasebe programı sayesinde e-faturalar hızlı ve kolayca hazırlanarak gönderilebilir. - Mikro Yazılım E-Fatura ve E-Arşiv Portal: Hiçbir yatırım maliyeti ödemeden elektronik ortamdan fatura gönderip, alabilir, saklayabilir ve görüntüleyebilirsiniz.

    Mikro Kom'da e-fatura nasıl kesilir?

    Mikro Kom'da e-fatura kesmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. GİB'in portalına giriş yapabilmek ve e-belge işlemlerini gerçekleştirebilmek için bir e-imza sertifikası veya mali mühür edinmek. 2. e-Fatura geçiş zorunluluğu için bir e-fatura entegratörü seçmek. 3. GİB'in e-fatura geçiş zorunluluğu için oluşturduğu e-Portal'da adınıza bir kayıt oluşturulması için gerekli işlemleri tamamlamak. e-Fatura kesme süreci genel olarak şu şekilde işler: 1. Fatura oluşturma: İşletme, fatura bilgilerini elektronik ortamda girer ve GİB portal veya özel entegratörler aracılığıyla faturayı oluşturur. 2. Dijital imzalama: Oluşturulan fatura, dijital olarak imzalanır. 3. Fatura iletimi: Dijital olarak imzalanan e-fatura, alıcıya elektronik ortamda iletilir. 4. Fatura saklama: e-Fatura, alıcı tarafından elektronik olarak teslim alındıktan sonra saklanır.

    Mikro yazılım portalda neler yapılır?

    Mikro Yazılım Portal üzerinde aşağıdaki işlemler yapılabilir: 1. Finansal Yönetim: Gelir ve gider takibi, stok yönetimi, cari hesap takibi ve fatura işlemleri gibi finansal süreçleri yönetmek. 2. e-Dönüşüm: e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye gibi e-dönüşüm çözümlerini kullanarak faturalaşma süreçlerini kolaylaştırmak. 3. Raporlama ve Analiz: İş süreçlerini analiz etmek ve raporlamak, veri tabanlı kararlar almak. 4. Entegrasyon: CRM ve finans sistemleri gibi diğer yazılımlarla entegrasyon sağlamak. 5. Mobil Erişim: Mobil cihazlar üzerinden portala erişerek her yerden iş süreçlerini yönetmek.

    E-Fatura içeri aktarma nedir?

    E-fatura içeri aktarma, elektronik faturaların (e-faturaların) bir sisteme veya programa aktarılması işlemidir. Bu işlem genellikle aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. Aktarım şablonunun oluşturulması: İçeri aktarılacak faturalar için gerekli alanların tanımlandığı bir şablon hazırlanır. 2. Faturaların seçilmesi: İlgili şablon seçilerek, sistemde yer alan ve "kabul edildi" durumunda bulunan faturalar seçilir. 3. İçeri aktarma: Seçilen faturalar, "belge içeri aktar" butonu ile sisteme aktarılır. E-faturaların içeri aktarılması, genellikle ön muhasebe programları veya e-fatura portalları üzerinden yapılır.