Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kohort çalışması, belirli bir grubun davranışlarını zaman içinde veya belirli bir süre için incelemek gerektiğinde yapılır 5. Bu tür bir analiz, aşağıdaki durumlarda özellikle faydalıdır:
- Yeni kullanıcı sayısını takip etmek ve yeni kullanıcıların etkileşimini incelemek 2. Kullanıcı edinimi (acquisition) kohorta odaklanarak, ilk kayıt anından itibaren kullanıcıların gruplandırılması sağlanır 23.
- Kullanıcı kaybının (churn) veya tutunumun (retention) hangi belirli davranışlardan kaynaklandığını anlamak 2. Davranışsal (behavioral) kohort analizi, ürün ile etkileşim içinde olan kullanıcıların belirli bir davranış türüne göre gruplandırılmasını içerir 23.
- Pazarlama kampanyalarının etkinliğini değerlendirmek 5. Kohort analizi, müşteri memnuniyetini ve kampanyaların durumunu izlemek için kullanılabilir 5.
Kohort analizi yapmak için Google Analytics gibi bir analiz aracının kullanılması gerekmektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: