• Buradasın

    KEP ve KEPkur aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KEP ve KEPkur aynı değildir.
    KEP, "Kayıtlı Elektronik Posta" anlamına gelir ve gönderici ile alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli bir elektronik posta hizmetidir 135.
    KEPkur ise, "KepKur Yazılım Bilişim Kayıtlı Elektronik Posta Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş."nin kısaltmasıdır ve KEP hizmetleri sunan bir şirkettir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kep adresine kimler sahip olabilir?

    KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresine sahip olabilecek kişiler şunlardır: Gerçek kişiler: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan herkes KEP adresi alabilir. Tüzel kişiler: Şirketler, anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler gibi. Meslek mensupları: Avukatlar, noterler ve mali müşavirler gibi. Kamu kurum ve kuruluşları: Resmi organizasyonlar ve devlet daireleri. KEP adresi almak için, yetkilendirilmiş bir KEP hizmet sağlayıcısına başvurmak gerekmektedir.

    KEP ile KEPPort aynı mı?

    KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ve KEPPort aynı şey değildir. KEP, resmi yazışmaların elektronik ortamda güvenli bir şekilde yapılmasını sağlayan bir sistemdir. KEPPort ise, KEP kullanımı için gerekli olan elektronik imza ve başvuru işlemlerini kolaylaştıran bir platformdur. Özetle, KEP genel bir sistem iken, KEPPort bu sistemin kullanımını kolaylaştıran bir araçtır.

    KEP ve Türkkep aynı mı?

    Evet, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ve TÜRKKEP aynıdır, çünkü TÜRKKEP, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmet sağlayıcısıdır. TÜRKKEP, 25 Şubat 2013 tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından KEP Hizmet Sağlayıcısı olarak yetkilendirilmiştir.

    Ebys ile KEP aynı mı?

    Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ve Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) aynı şey değildir, ancak birlikte kullanılabilirler. EBYS, kurumların elektronik belgelerini yönetmek için kullandıkları sistemdir. KEP sisteminin EBYS ile beraber kullanılabilmesi için idari ve teknik süreçlerin belirlenmesi gerekmektedir.

    Kep resmi belge midir?

    Evet, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) resmi bir belgedir. KEP, elektronik posta teknolojik altyapısını kullanır ancak gönderim ve alımına dair kanıtların oluşturulup saklandığı hukuken geçerli bir e-posta iletim hizmetidir. KEP sistemi, 6102 sayılı kanun gereğince 13.01.2011 tarihinde yürürlüğe girmiş ve İletişim Kurumu ile Bilgi Teknolojileri tarafından resmi gazetede yayınlanan yönetmeliğe göre, 25.08.2011 yılında resmiyet kazanmıştır.

    KEP sistemi nasıl çalışır?

    KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) sistemi şu şekilde çalışır: 1. İleti Hazırlama: Kullanıcı, KEP iletisini hazırlar ve e-imza veya mobil imza ile imzalar. 2. Delil Oluşturma: Gönderinin alındığına dair delil oluşturulur ve gönderici bu delile sistemden ulaşabilir. 3. Zaman Damgası: PTT, iletiyi e-imza ve mobil imza ile imzalar, zaman damgası ile damgalar ve zarflar. 4. Posta Kutusuna Gönderim: İleti, alıcının e-posta kutusuna gönderilir. 5. E-Posta Ulaştı Delili: Gönderinin alıcının posta kutusuna ulaştığına ilişkin delil oluşturulur ve gönderici bu delile sistemden ulaşabilir. 6. SMS ile Bilgilendirme: KEP sistemi, alıcının cep telefonuna iletinin geldiğine dair kısa mesaj gönderir. 7. E-Posta Okuma: Alıcı, posta kutusuna gelen iletiyi okur ve iletiye ilişkin delilleri doğrulayabilir. 8. Okuma Delili: Alıcının iletiyi okuduğuna ilişkin delil oluşturulur ve gönderici bu delile sistemden ulaşabilir. KEP sistemi, gönderici teyidi, alıcı teyidi, içeriğin değişmediği teyidi ve gönderim-alım zamanları ispatı sağlar.

    EDM KEP nedir?

    EDM KEP, EDM Bilişim tarafından sunulan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmetidir. EDM KEP'in bazı özellikleri: Çok sayıda finans kuruluşuna hizmet veren veri merkezi ile maksimum güvenlik altyapısı sunar. E-Yazışma özelliği ile Elektronik Yazışma Paketi (EYP) oluşturma, görüntüleme ve imzalama imkanı sağlar. İK KEP ürünü ile işe alım süreçlerinde personel evraklarının otomatik akışını ve saklanmasını yönetir. KEP adresi almak kişisel kullanıcılar için zorunlu değildir, ancak elektronik tebligat göndermek zorunda olan tüzel kişiler ve kamu kuruluşları için zorunludur.