• Buradasın

    Kbs'de taşınır işlem fişi nasıl onaylanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KBS'de taşınır işlem fişinin onaylanması için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Taşınır İşlem Fişi Oluşturma: TKYS, KBS veya BKMYS sistemleri üzerinden taşınır işlem fişi ve muhasebe işlem fişi oluşturulur 1.
    2. Onaysız Fişin Listelenmesi: "Taşınır Mal İşlemleri" menüsünden "Onaylama İşlemleri" alt menüsüne girilerek, onaysız taşınır işlem fişleri listelenir 35.
    3. Fişin Seçilmesi ve Onaylama: İlgili taşınır işlem fişi seçilerek "Onayla" butonuna basılır 35.
    4. Dökümün Alınması ve İmzalama: Onaylanan taşınır işlem fişi, döküm alınarak ilgililerce imzalanır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    KBS taşınır giriş nasıl yapılır?

    KBS (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi) taşınır girişi yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. KBS ana sayfasına erişim: İnternet adres çubuğuna www.kbs.gov.tr adresini yazarak KBS ana sayfasına ulaşın. 2. Taşınır Mallar Yönetim Sistemi'ne giriş: Ana sayfada yer alan "Taşınır Mallar Yönetim Sistemi" linkine tıklayın. 3. Kullanıcı bilgileri girişi: TC Kimlik numarası ve sisteme girmek için verilen şifreyi yazıp "Giriş" yapın. 4. Şifre değiştirme: İlk giriş yapıldığında, Şifre Değiştirme Formu'ndan şifre değiştirme işlemini tamamlayın. 5. Uygulamaya erişim: Kullanıcı rolü veya kurum adı'nı tıklayarak uygulamaya girin ve yapılmak istenen işlem türünü seçerek işlemleri gerçekleştirin.

    Kbs'de taşınır işlem fişi nasıl kesilir?

    KBS'de taşınır işlem fişi kesmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Taleplerin Girilmesi: Taşınır istek birimi yetkililerince veya taşınır kayıt yetkililerince sistem üzerinden talepler girilir. 2. Taşınır İşlem Fişi Oluşturma: Talepler, "Taşınır İşlemleri" menüsünden "Taşınır İşlem Fişi Oluştur" butonuna basılarak oluşturulur. 3. Bilgilerin Girilmesi: Açılan sayfada taşınırın adı, miktarı, özellikleri gibi bilgiler girilir. 4. Onaylama: Oluşturulan fiş, "Onaylama İşlemleri" menüsünden onaylanır. 5. Muhasebe İşlem Fişi: Onaylanan fiş, muhasebe işlem fişine dönüştürülür ve ilgili dosyaya kaldırılır.

    Kbs taşınır kayıt ve yönetim sistemi nasıl kullanılır?

    KBS Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Ana Sayfaya Giriş: www.kbs.gov.tr adresine gidip "Taşınır Mallar Yönetim Sistemi" linkine tıklanarak ana sayfaya ulaşılır. 2. Kullanıcı Girişi: TC kimlik numarası ve sisteme giriş şifresi ile "Giriş" yapılır. 3. Şifre Değiştirme: İlk giriş yapıldığında "Şifre Değiştirme Formu"ndan şifre değiştirme işlemi tamamlanmalıdır. 4. Yetkili Sayfaya Erişim: Şifre değiştirildikten sonra kullanıcının yetkili olduğu uygulamaya, kurum ve kullanıcı rolünün görüldüğü sayfaya ulaşılır. Sistemde Yapılabilecek İşlemler: - Envanter Girişleri: Daha önce kullanılan sistemden alınan yılsonu sayım tutanaklarına göre dayanıklı taşınırların tek tek girişi yapılır. - Devir Alma İşlemleri: Kurumlar arası veya harcama birimleri arası devir işlemleri gerçekleştirilir. - Talep ve Onay: İstek birimi yetkilileri, taşınır ihtiyaçlarını seçerek talepte bulunabilir ve bu talepler taşınır kayıt kontrol yetkilisi tarafından onaylanır. Sistemin kullanımı hakkında detaylı bilgiye "Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi Uygulama Kılavuzu"ndan ulaşılabilir.

    Hangi hallerde taşınır işlem fişi düzenlenmez?

    Taşınır İşlem Fişi aşağıdaki hallerde düzenlenmez: 1. Satın alındığı andan itibaren tüketimi yapılan su, doğalgaz, kum, çakıl, bahçe toprağı, bahçe gübresi ve benzeri maddeler. 2. Tesis, makine, cihaz, taşıt ve iş makineleri ile demirbaşların servislerince yapılan bakım ve onarımlarında kullanılan yedek parçalar. 3. Kısa sürede tüketilen mutfak tipi tüpler ve yangın söndürme tüplerine yapılan gaz dolumları. 4. Süreli yayınlar (dergi ve gazete gibi) ile arşivlenme niteliği olmayan kütüphane materyalleri. 5. Yazıcı kartuşlarının dolumu ve bütçenin temsil ve tanıtma giderleri tertibinden makam için alınan yiyecek ve içecekler.

    Taşınır kayıt yetkilisi KBS'de ne iş yapar?

    Taşınır kayıt yetkilisi, Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) üzerinde aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Taşınırların giriş ve çıkış kayıtlarını tutmak. 2. Muayene ve kabulü yapılan taşınırları teslim almak ve sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek. 3. Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak. 4. Tüketime veya kullanıma verilecek taşınırları ilgililere teslim etmek. 5. Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları bildirmek. 6. Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak. 7. Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi hakkında eğitimler düzenlemek veya bu eğitimlere katılmak.

    Taşınır istek belgesi ve taşınır işlem fişi onaylama kim yapar?

    Taşınır istek belgesi ve taşınır işlem fişi onaylama işlemleri farklı kişiler tarafından yapılır: 1. Taşınır istek belgesi, talepte bulunan birim yetkilisi tarafından oluşturulur ve onaylanır. 2. Taşınır işlem fişi ise Taşınır Kayıt Yetkilisi tarafından sisteme girilir ve harcama yetkilisi tarafından onaylanır.

    Taşınır işlem fişi giriş ne zaman yapılır?

    Taşınır işlem fişi girişi, maddi duran varlık hesaplarında izlenen taşınırların düzenleme tarihini takip eden on gün içinde yapılır.