• Buradasın

    KamuSM şifre yenileme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KamuSM şifre yenileme işlemi için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna kamusm.gov.tr yazarak sayfaya giriş yapın 1.
    2. Güvenlik sözcüğünüzü girin ve unuttuysanız "Güvenlik Sözcüğümü Unuttum" kısmından talep edin 1. Talebiniz kurumsal e-posta adresinize gönderilecektir 1.
    3. E-posta içeriğinde gelen linki tıklayarak açılan ekranda yeni güvenlik sözcüğünüzü oluşturun ve tekrar bu form alanına gelerek girin 1.
    4. Sisteme kayıtlı telefon numaranızı kontrol edin, doğru ise "Onay" butonuna tıklayın 1. Kodunuz telefonunuza SMS olarak gönderilecektir 1.
    5. Telefonunuza gelen onay kodunu girin ve "Gönder" butonuna tıklayın 1.
    6. Açılan sayfada "Run" butonuna tıklayın 1.
    7. Pin kodunuz değişti uyarısını aldıktan sonra "OK" butonuna tıklayarak işlemi tamamlayın 1.
    Ayrıca, KamuSM online işlemler sayfasından da şifre yenileme işlemi yapılabilir 23. Bunun için:
    1. Online İşlemler sayfasına giriş yapın ve E-Devlet ile kimliğinizi doğrulayın 23.
    2. Vergi kimlik veya TC kimlik numaranızı, resimdeki yazıyı ve güvenlik sözcüğünüzü girin 2.
    3. "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" menüsüne tıklayın ve talimatları yerine getirin 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    KamuSM PIN kilitlendi ne yapmalıyım?

    KamuSM PIN'inin kilitlenmesi durumunda, aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. www.kamusm.gov.tr adresine gidilerek "Online İşlemler" başlığı altında yer alan "Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri" sekmesine tıklanır. 2. "Kullanıcı Doğrulama Ekranı"nda "Şifreli Giriş" seçeneği kullanılır. 3. Açılan ekrana T.C. Kimlik numarası, resimdeki yazı ve güvenlik sözcüğü yazılarak "Giriş" butonuna basılır. 4. Güvenlik sözcüğü hatırlanmıyorsa, "Güvenlik Sözcüğümü Unuttum" butonuna tıklanır. 5. "Güvenlik Sözcüğü İstek Ekranı"nda T.C. Kimlik numarası ve resimdeki yazı yazılarak "Gönder" butonuna basılır. 6. Kurumsal e-posta adresine gelen linke tıklanarak yeni bir güvenlik sözcüğü oluşturulur ve 3. adımdan devam edilir. 7. "SMS Onay Ekranı"nda GSM numarasının doğru olduğundan emin olarak "Onay" butonuna basılır. 8. "SMS Onay Kodu Giriş Ekranı"nda cep telefonuna gelen SMS onay kodu girilir ve "Gönder" butonuna basılır. 9. "Bireysel Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri" sayfasında yer alan "Kilit Çözme" butonuna tıklanır. 10. E-imza token cihazı bilgisayara takılır ve "Ok" butonuna tıklanır. 11. "Yeni PIN Kodu" kutusuna 6 karakterden oluşan rakamlardan oluşan bir PIN kodu girilir ve "Yeni PIN Üret" butonuna basılır. 12. "Bilgi" penceresi görüldüyse, yeni PIN oluşturma işlemi gerçekleşmiştir. PIN'in üç kez hatalı girilmesi durumunda, yeni PIN oluşturmak için KamuSM'nin "Online İşlemler" sayfasındaki "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" seçeneği kullanılmalıdır.

    E-imza şifresi nasıl değiştirilir?

    E-imza şifresini değiştirmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Akis Yönetici Paketi veya Akis Kart İzleme Aracı programı açılır. 2. E-imza bilgisayara takıldıktan sonra, Gemalto veya farklı bir isimle bir alan belirecektir, bu alan seçilir. 3. Menüden "Kart > Pin Değiştir" adımları izlenir ve eski şifre yazılır. 4. Yeni şifre ilgili alanlara girilir ve Değiştir butonuna tıklanır. 5. Pencerenin sol altında "PIN değiştirildi" uyarısı çıkacaktır. Alternatif olarak, TÜBİTAK KamuSM üzerinden de şifre değiştirme işlemi yapılabilir. Bunun için: 1. kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr adresinde online işlemler menüsüne E-Devlet şifresi veya e-İmza ile giriş yapılır. 2. "PIN oluşturma/Kilit Çözme" seçeneğine tıklanır. 3. Bilgisayarda takılı olan e-imza seçilerek yeni PIN kodu oluşturulur. E-imza ile ilgili her türlü şifre işlemi sadece ilgili yazılımlar üzerinden yapılmalıdır, aksi takdirde elektronik imza garanti kapsamı dışında kalabilir.

    E-imzanın şifresini sıfırlama nasıl yapılır Kamu SM?

    Kamu SM'de e-imza şifresini sıfırlamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. kamusm.gov.tr adresine girilir. 2. Üst sağ köşedeki Online İşlemler menüsüne tıklanır. 3. Giriş menüsüne tıklanır. 4. e-Devlet Kapısına Git menüsüne tıklanır. 5. T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapılır. 6. Nes İşlemleri'ne giriş yapılır. 7. PIN Oluşturma/Kilit Çözme menüsüne tıklanır. 8. Ara uygulamayı indirmek için "indirmek için tıklayınız" linkine tıklandıktan sonra gelen uygulama çalıştırılır. 9. İnternet sayfasındaki doğrulama kodu kopyalanır ve ilgili alana yapıştırılır. 10. Kart seç bölümünde isim seçilir. 11. Yeni pin kodu girilerek PIN Kodunu Değiştir menüsü tıklanır. 12. Telefona gelen mesaj bu bölüme girilerek Doğrula menüsü tıklanır. PIN'in üç kere hatalı girilmesi durumunda www.kamusm.gov.tr adresindeki Online İşlemler sayfasından PIN Oluşturma/Kilit Çözme seçilerek yeni PIN oluşturulmalıdır.

    Şifre geçerlilik süresi nasıl uzatılır?

    Şifre geçerlilik süresini uzatmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Microsoft 365 için: Microsoft 365 yönetim merkezinde, "Güvenlik ve Gizlilik" sekmesinde yer alan "Parola Süre Sonu İlkesi" sayfasında, parolaların ne sıklıkla süre dolacağını belirleyerek "Kaydet" butonuna basmak gerekir. Google Workspace için: Yönetici hesabında "Güvenlik > Kimlik Doğrulama > Şifre Yönetimi" yoluna gidilerek, "Güçlü Şifreyi Zorunlu Kıl" kutucuğunun işaretlenmesi ve şifre geçerlilik süresinin belirlenmesi gerekir. Windows 10 için: "Yerel Güvenlik İlkesi" açıldıktan sonra, "Hesap İlkeleri" ve ardından "Parola İlkesi" seçilerek, "En Uzun Parola Geçerlilik Süresi" ayarlanmalıdır. Eğer şifre geçerlilik süresini tamamen devre dışı bırakmak istenirse, belirli komutlar kullanılabilir. Parola geçerlilik süresi ayarını yaparken, kullanıcıların güvenliklerini riske atabilecek çok uzun süreler belirlememeye özen gösterilmelidir.

    Kamu SM sertifika yenileme nasıl yapılır?

    Kamu SM sertifika yenileme işlemi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Ön başvuru: Sertifika süresi bitmeden 6 ay önce, Kamu SM sertifika sahiplerine kayıtlı e-posta adresi üzerinden yenileme başvurusu için bildirim gönderir. 2. Başvuru: Süre bitimi uyarısı alan sertifika sahibi, kurum e-imza sorumlularını bilgilendirir. 3. Talep: Kurum sorumlusu, "Kurumsal Ek Başvuru Süreci"ni başlatarak Kamu SM'ye yenileme talebinde bulunur. 4. Online başvuru: Ön başvurusu oluşturulan kişiler, Kamu SM Online İşlemler sayfasında "Başvurularım" menüsünden işlemlerine ulaşır. 5. Başvuru tamamlama: Başvuru formunu, geçerli elektronik imza ile imzalayarak başvuruyu tamamlar. Alternatif olarak, 444 5 576 numaralı çağrı merkezi üzerinden kimlik teyidi ile başvuru yapılabilir. Süresi biten Mobil Nitelikli Elektronik Sertifika için ayrıca bir süreç işletilmez.

    E-devletten e-imza şifre yenileme nasıl yapılır?

    E-devlet üzerinden e-imza şifre yenileme işlemi yapılamaz. Ancak, e-imza şifre yenileme için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. E-imzayı bilgisayara takın. 2. Java, Akis ve Uyap programlarının kurulu olduğundan emin olun. 3. Aşağıdaki linke tıklayın. 4. Giriş butonuna tıklayın. 5. E-devlet kapısına git butonuna tıklayın. 6. T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yapın. 7. NES işlemleri butonuna tıklayın. 8. PIN oluşturma/kilit çözme ekranına tıklayın. 9. Doğrulama kodunu kopyalayın. 10. KamuSM uygulamasını indirip doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırın. 11. Sicil, doğum tarihi ve tahmin edilmesi zor bir şifre belirleyin. 12. PIN kodunu değiştir butonuna tıklayın. Eğer bu süreçte bir hata alırsanız, gün içerisinde tekrar deneyebilir veya KamuSM müşteri hizmetleri ile iletişime geçebilirsiniz.

    Kamu SM e-imza sim kart yenileme nasıl yapılır?

    Kamu SM e-imza sim kart yenileme işlemi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Başvuru Kodu Alınması: Kurumsal e-posta adresinize gelen başvuru kodunu not edin. 2. Başvuru Formuna Erişim: Kamu SM sertifika başvuru sayfasına gidip, kurumsal e-posta adresinize gelen başvuru yenileme formuna ulaşın. 3. Formun Doldurulması: İlgili alanları doldurup, SMS doğrulama ile giriş yapın. 4. E-İmza Programının İndirilmesi: Gelen ekranda uyarı metni içerisindeki linkten E-İmza programını indirip kurun. 5. Doğrulama Kodunun Girilmesi: Kurduğunuz programa sistemin ürettiği doğrulama kodunu girin ve imzalama işlemini gerçekleştirin. 6. İşlemin Onaylanması: Web sayfasına geri dönerek işlemin başarılı olduğunu belirten mesajı kontrol edin. Yeni sim karta ait PIN kodunu değiştirmek için ise, masaüstünde bulunan Akis Kart İzleme Aracı'nı çalıştırıp, gerekli adımları izleyerek yeni PIN oluşturabilirsiniz.