Buradasın
KamuSM PIN kilitlendi ne yapmalıyım?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
KamuSM PIN'inin kilitlenmesi durumunda, aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- kamusm.gov.tr adresine gidilerek "Online İşlemler" başlığı altında yer alan "Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri" sekmesine tıklanır 5.
- "Kullanıcı Doğrulama Ekranı"nda "Şifreli Giriş" seçeneği kullanılır 5.
- Açılan ekrana T.C. Kimlik numarası, resimdeki yazı ve güvenlik sözcüğü yazılarak "Giriş" butonuna basılır 5.
- Güvenlik sözcüğü hatırlanmıyorsa, "Güvenlik Sözcüğümü Unuttum" butonuna tıklanır 5.
- "Güvenlik Sözcüğü İstek Ekranı"nda T.C. Kimlik numarası ve resimdeki yazı yazılarak "Gönder" butonuna basılır 5.
- Kurumsal e-posta adresine gelen linke tıklanarak yeni bir güvenlik sözcüğü oluşturulur ve 3. adımdan devam edilir 5.
- "SMS Onay Ekranı"nda GSM numarasının doğru olduğundan emin olarak "Onay" butonuna basılır 5.
- "SMS Onay Kodu Giriş Ekranı"nda cep telefonuna gelen SMS onay kodu girilir ve "Gönder" butonuna basılır 5.
- "Bireysel Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri" sayfasında yer alan "Kilit Çözme" butonuna tıklanır 5.
- E-imza token cihazı bilgisayara takılır ve "Ok" butonuna tıklanır 5.
- "Yeni PIN Kodu" kutusuna 6 karakterden oluşan rakamlardan oluşan bir PIN kodu girilir ve "Yeni PIN Üret" butonuna basılır 5.
- "Bilgi" penceresi görüldüyse, yeni PIN oluşturma işlemi gerçekleşmiştir 5.
PIN'in üç kez hatalı girilmesi durumunda, yeni PIN oluşturmak için KamuSM'nin "Online İşlemler" sayfasındaki "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" seçeneği kullanılmalıdır 12. AKİS Kart İzleme Aracı üzerinden PUK Kodu ile işlem yapılmamalıdır; üç hatalı PUK girişi kartın kullanılamaz hale gelmesine neden olur 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: