• Buradasın

    Kampanya URL seçenekleri izleme şablonunuza {lpurl} ya da diğer açılış sayfası parametrelerini ekleyin.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kampanya URL seçeneklerine {lpurl} veya diğer açılış sayfası parametrelerini eklemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Google Ads'te:
      • "Kurmak istediğiniz kampanyaya gidin" 2.
      • "Ayarlar"a, ardından "Ek ayarlar"a ve "Kampanya URL seçenekleri"ne tıklayın 12.
      • İzleme şablonuna, UTM’de dinamik olmasını istediğiniz parametrelere karşılık gelen {lpurl} ile başlayan parametreleri girin 2.
    2. Microsoft Advertising'te:
      • "Hesap izleme şablonu oluşturma" bölümüne gidin 3.
      • "Özel parametreler kullanabilir miyim?" sorusunu yanıtlayın 3.
      • İzleme şablonunda {lpurl}, {lpurl+2}, {lpurl+3}, {unescapedlpurl} veya {escapedlpurl} etiketlerinden en az birini ekleyin 3.
    İzleme şablonunda {lpurl} parametresinin kullanımı:
    • İzleme şablonunun başına {lpurl} parametresi eklenmezse nihai URL atlanır 4.
    • {lpurl} parametresi izleme şablonunun başında değilse, ?, =, ", #, \t, ' ve boşluk karakterleri atlanır 45.
    İzleme şablonlarında yapılan değişikliklerin reklamlara yansıması 24-48 saat sürebilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İzleme şablonları nihai URL'nize başvuru içermelidir.

    İzleme şablonları, nihai URL'nize başvuru içermelidir, çünkü bu şablonlar, reklam tıklamalarınızın kaynağını belirlemek ve verileri analiz araçlarıyla entegre etmek için kullanılır. Nihai URL, reklamınızı tıklayan kullanıcıların web sitenizde eriştiği sayfanın URL adresidir.

    Ads kampanya URL nasıl ayarlanır?

    Google Ads'te kampanya URL'sini ayarlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Ads Editor'un 12.4 veya sonraki bir sürümü kullanıldığından emin olun. 2. URL parametrelerini ekleyin. 3. İzleme şablonunu kullanın. Facebook Ads'te URL parametresi eklemek için: 1. Ads Manager'da yeni bir reklam kampanyası oluşturun veya taslak olarak kaydettiğiniz bir kampanyayı açın. 2. Kampanya ve reklam seti seviyelerinde bilgilerinizi girdikten sonra, URL parametrelerinizi ayarlamak için reklam seviyesine gidin. 3. Web sitesi URL'si altında "Bir URL parametresi oluştur"a tıklayın. 4. İzlemek istediğiniz parametreleri girin. 5. Uygula'ya tıklayın. URL parametreleri eklenirken, daha önce ayarlanmış olan parametrelerin geçersiz olacağı unutulmamalıdır.

    SEO uyumlu URL nasıl yapılır?

    SEO uyumlu URL oluşturmak için şu özelliklere dikkat edilmelidir: Kısa ve öz yapı: URL, 20-30 karakterden oluşmalı ve gereksiz kelime, cümle ve sayılardan arındırılmalıdır. Anahtar kelime kullanımı: URL'de sadece odak anahtar kelime yer almalı ve bu kelime başa yakın konumda olmalıdır. Küçük harf kullanımı: URL, küçük harflerle yazılmalıdır. Tire kullanımı: Kelimeler arasında kısa çizgi (-) kullanılmalı, alt çizgi veya başka karakterler kullanılmamalıdır. Tarih ve sayılardan kaçınma: URL'de tarih ve sayılara yer verilmemelidir. HTTPS kullanımı: Güvenli bağlantı (https://) tercih edilmelidir. Dil bilgisi kurallarına dikkat: URL'de dil bilgisi kurallarına uyulmalıdır. Örnek SEO uyumlu URL: `https://www.siteadi.com/blog/site-url-yapisi-nedir`. SEO uyumlu URL oluşturmak için WordPress kullanıcıları, "Ayarlar" > "Kalıcı Bağlantılar" bölümünden gerekli düzenlemeleri yapabilir.

    {lpurl}, {campaignid}, {adgroupid} ve {keyword} gibi özel parametreler izleme şablonu alanına eklenebilir.

    Evet, {lpurl}, {campaignid}, {adgroupid} ve {keyword} gibi özel parametreler izleme şablonu alanına eklenebilir. Bu parametreler, izleme şablonu oluştururken kullanılır ve kullanıcının reklama tıkladıktan sonra yönlendirildiği giriş sayfası URL'sini derlemek için son URL'lerle birlikte kullanılabilir. Özel parametreler, genel parametrelerin izin verdiğinden daha fazla veri izlemenize olanak tanır. Özel parametreler, reklam metinlerini ve URL'leri dinamik olarak değiştirmek için de kullanılabilir. Özel parametreler eklenirken şu kurallara dikkat edilmelidir: Özel parametre adları ve değerleri 16 alfanümerik karakter ve 250 karakterle sınırlı olmalıdır. Değer içinde boşluk olmamalıdır. Özel parametreler, "&" ile ayrılmalıdır. Özel parametreler, Google Ads'in "Ayarlar" menüsündeki "Kampanya URL seçenekleri" bölümünden eklenebilir.

    Kampanya URL seçeneklerinde özel parametreler nedir?

    Kampanya URL seçeneklerinde özel parametreler, reklamın açılış sayfası URL'lerine eklenebilen gelişmiş URL parametresi türleridir. Özel parametreler iki bölümden oluşur: Ad. Değer. Özel parametreler, genel parametrelerin izin verdiğinden daha fazla veri izlemeye olanak tanır. Özel parametreler, kampanya, reklam grubu veya anahtar kelime düzeyinde ayarlanabilir.