Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, Uluslararası Standardizasyon Örgütü (ISO) tarafından geliştirilen ve işletmelerin kalite yönetim sistemlerini uluslararası standartlara uygun hale getirmelerini sağlayan bir standarttır 12.
ISO 9001'in temel amaçları:
- Müşteri memnuniyetini artırmak 13.
- Süreçleri iyileştirmek ve verimliliği yükseltmek 12.
- Rekabet avantajı sağlamak 3.
ISO 9001'in uygulama aşamaları:
- Mevcut durum analizi: İşletmenin mevcut kalite yönetim uygulamalarının gözden geçirilmesi 13.
- Eğitim ve farkındalık çalışmaları: Çalışanların standardın gereklilikleri konusunda bilgilendirilmesi 1.
- Dokümantasyon: Kalite politikası, prosedürler, talimatlar ve kayıtların oluşturulması 13.
- Uygulama ve süreç yönetimi: Hazırlanan dokümantasyonun uygulamaya geçirilmesi 1.
- İç denetim ve gözden geçirme: Kalite yönetim sisteminin etkinliğinin değerlendirilmesi 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: