ISO 9001:2008 ve ISO 9001:2015 arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Yapı ve Format: ISO 9001:2008, sekiz maddelik bir yapıya sahipken, ISO 9001:2015, 10 maddelik yeni bir yüksek seviye yapıya sahiptir. 2. Risk Odaklı Yaklaşım: ISO 9001:2015, risk bazlı düşünmeyi vurgular ve önleyici faaliyetler yerine risk odaklı yaklaşımı benimser. 3. Dokümantasyon: ISO 9001:2008'de "belgeler ve kayıtlar" terimi kullanılırken, ISO 9001:2015'te "dokümante edilmiş bilgi" terimi tercih edilmiştir. 4. Ürün ve Hizmetler: ISO 9001:2008'de hizmetler ve ürünler ayrı tutulurken, ISO 9001:2015'te "ürün ve hizmetler" olarak birleştirilmiştir. 5. Yönetim Temsilcisi: ISO 9001:2008'de kalite yönetim sistemi sorumlulukları bir yönetim temsilcisine verilirken, ISO 9001:2015'te bu sorumluluk tüm süreçlere yayılmıştır.