Buradasın
İks sistemi nasıl çalışır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İKS (İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi), insan kaynaklarının tüm yönlerini yönetmek için çalışan bir sistemdir 1. İKS'nin çalışma şekli şu adımlarla özetlenebilir:
- Çalışan Yönetimi: İKS, çalışanların işe alımından son maaş çekine kadar tüm bilgileri toplar ve temel tanımlayıcı bilgileri, iş atamalarını, performans bilgilerini ve çalışan becerileri envanterini yakalar 14.
- Tazminat ve Faydalar: Çalışılan saatlerle ilgili bilgi toplar ve bunu ücretleri, vergileri ve diğer kesintileri hesaplamak için kullanır 1.
- Karar Desteği: Standart insan kaynakları raporları oluşturarak raporlama ve karar destek faaliyetlerini basitleştirir 1. Bu bilgiler, işi yönetmek, kurumsal performansı ölçmek ve gelecek için plan yapmak için kullanılır 1.
- Bilgi Paylaşımı: İKS, bilgi paylaşımını ve diğer temel iş sistemleriyle entegrasyonu kolaylaştırır 1. Ayrıca, düzenleyici kurumlar ve üçüncü taraflarla veri paylaşımına izin verir 1.
- Çalışan Self-Servis: Çalışanlar, kişisel bilgilerini güncelleyebilir, çalıştıkları saatleri girebilir, eğitime kaydolabilir ve birikmiş izin ve hastalık izinlerini görebilirler 1.
İKS, genellikle bir intranet bağlantısı üzerinden çalışır ve bu sayede işlemler daha hızlı ve hatasız bir şekilde gerçekleştirilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: