• Buradasın

    Hürjet ve M-346 aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hürjet ve M-346 uçakları farklı uçaklardır.
    Hürjet, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen, turbofan motorlu, ileri seviye jet eğitimi ve yakın hava desteği uçağıdır 13.
    M-346 Master ise İtalyan Alenia Aermacchi firması tarafından geliştirilen, çift motorlu, subsonik bir jet eğitim ve hafif taarruz uçağıdır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hürjet hangi motorları kullanacak?

    HÜRJET, test uçuşları sırasında General Electric F404 motoru kullanmaktadır. Seri üretim için ise GE Aerospace, TEI (TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.) ve TUSAŞ arasında bir mutabakat zaptı imzalanmıştır. Yerli motor üretimi de planlanmakta olup, bu konuda çalışmalar devam etmektedir.

    Hürjet kaç motorla uçacak?

    Hürjet uçağı, 1 adet General Electric F404-GE-102 turbofan motoru ile uçacaktır.

    Hürjet motoru yerli mi?

    Hürjet'in ilk üretim uçaklarında kullanılan motor, yerli değildir. TUSAŞ tarafından geliştirilen Hürjet'in General Electric F404 motoru ile üretilmesi kararlaştırılmıştır. Ancak, Baykar'ın Hürjet için 20 bin librelik bir jet motoru geliştirme çalışmaları bulunmaktadır.

    Hürjet hangi ülkenin uçağı?

    HÜRJET, Türkiye'nin uçağıdır. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen HÜRJET, jet motorlu bir eğitim ve hafif taarruz uçağıdır.

    Hürjet neden AESA radarı yok?

    HÜRJET'te AESA radarın bulunmamasının nedeni, üretiminin ve entegrasyonunun zaman alması olabilir. HÜRJET'in geliştirme süreci devam etmekte olup, AESA radar gibi ileri teknolojilerin eklenmesi zaman ve test süreci gerektirmektedir. Ayrıca, HÜRJET'in ilk prototipinde AESA radar bulunmamasının, maliyet ve önceliklendirme ile de ilgili olabileceği düşünülmektedir. HÜRJET'in daha temel özellikleri ve yetenekleri üzerinde çalışılmış olabilir. AESA radar, HÜRJET'in gelecekteki versiyonlarında entegre edilebilir. ASELSAN tarafından geliştirilen MURAD-100A AESA radarın, HÜRJET'e takılması planlanmaktadır.

    Hürjet'in motoru neden çift?

    Hürjet'in motorunun neden çift olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Hürjet'in tek motorlu, tandem ve modern aviyoniklere sahip bir kokpiti olduğu bilinmektedir. Hürjet'in ilk üretim uçaklarında General Electric F404 motoru kullanılmaktadır, çünkü yerli motorun yetişmeyeceği düşünülmüştür.

    Hürjet'in ikinci prototipi neden farklı?

    HÜRJET'in ikinci prototipi, bir dizi tasarım değişikliği nedeniyle farklıdır: 1. Burun Tasarımı: İlk prototipte kokpit kanopisinin dışından uca doğru incelen burun, ikinci prototipte kanopi bitiminden itibaren düz bir çizgi şeklinde olmuştur. 2. Hava Alıkları: İlk prototipte kanat altına yapışık dikdörtgen şeklindeki hava girişi, ikinci prototipte gövdeye yapışık yarım daire şeklinde tasarlanmıştır. 3. Füze Lançerleri: Kanat uçlarına hava-hava füzesi için lançerler eklenmiştir.