• Buradasın

    Hürjet neden AESA radarı yok?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    HÜRJET'te AESA radarın bulunmamasının nedeni, üretiminin ve entegrasyonunun zaman alması olabilir. HÜRJET'in geliştirme süreci devam etmekte olup, AESA radar gibi ileri teknolojilerin eklenmesi zaman ve test süreci gerektirmektedir 34.
    Ayrıca, HÜRJET'in ilk prototipinde AESA radar bulunmamasının, maliyet ve önceliklendirme ile de ilgili olabileceği düşünülmektedir. HÜRJET'in daha temel özellikleri ve yetenekleri üzerinde çalışılmış olabilir 12.
    AESA radar, HÜRJET'in gelecekteki versiyonlarında entegre edilebilir. ASELSAN tarafından geliştirilen MURAD-100A AESA radarın, HÜRJET'e takılması planlanmaktadır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hürjet'te hangi radar var?

    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen HÜRJET uçağı, ASELSAN tarafından üretilen MURAD AESA radara sahip olacak. MURAD AESA radarının özellikleri: Menzil: Toplam 200 kilometre. Kullanım: İlk olarak HÜRJET’in jet eğitim modeli T-38’lerin yerine kullanılacak, ardından silahlı modeli geliştirilecek. Diğer kullanımlar: Daha sonra KAAN MMU'da da kullanılacak.

    Radarın amacı nedir?

    Radarın amacı, radyo dalgalarını kullanarak uzaktaki nesneleri tespit etmektir. Radarın kullanım alanları: - Askeri amaçlar: Düşman uçaklarını tespit etmek, füze takibi ve hava savunma sistemlerinde kullanılır. - Sivil havacılık: Hava trafiğinin yönetimi ve kazaların önlenmesi için kullanılır. - Denizcilik: Gemilerin diğer nesnelerle çatışmalarını önlemek ve deniz güvenliğini artırmak için kullanılır. - Meteoroloji: İklim değişikliklerini izlemek ve hava durumu tahminleri yapmak için kullanılır. - Otonom araçlar: Çevredeki engelleri tespit ederek çarpışmaları önlemek ve sürüş güvenliğini artırmak için kullanılır.

    AESA radarın farkı nedir?

    AESA (Aktif Faz Dizinli Radar) radarın bazı farkları: Çoklu görev yetenekleri: Aynı anda farklı hedefleri izleyebilir ve diğer radar görevlerini yerine getirebilir. Düşük olasılıklı algılama: Fazlı dizilimi, farklı birimlerin aynı anda farklı frekanslarda çalışmasını sağlayarak tespit edilmesini zorlaştırır. Yüksek güvenilirlik: Modüllerden birinin arızalanması durumunda devreye giren otomatik yedekleme sistemleri sayesinde yüksek güvenilirlik sunar. Yüksek hassasiyet ve çözünürlük: Küçük anten elemanları, daha yüksek çözünürlük ve hassasiyet sağlar. Elektronik bozmaya karşı direnç: Değişen frekanslar, radar karıştırma sinyallerini gerçek zamanlı olarak algılayıp bunlara uyum sağlayarak direnci artırır. Zorlu koşullara dayanıklılık: Yüksek sıcaklıklar ve aşırı hava koşulları gibi zorlu ortamlarda çalışabilir. Modernizasyon imkanı: F-16 gibi platformların 4,5 nesil seviyesine taşınmasına veya KAAN ve muharip İHA’ların 5. nesil ve ötesine geçmesine olanak tanır.

    AESA ve PESA farkı nedir?

    AESA (Active Electronically Scanned Array) ve PESA (Passive Electronically Scanned Array) radarlar arasındaki temel farklar şunlardır: Anten elemanları: PESA radarı, tüm elemanlar için tek bir verici/alıcı modülü kullanırken, AESA radarı her biri için ayrı verici/alıcı modülleri kullanır. Işın yönlendirme: PESA radarı, sinyalin fazını anten elemanlarına ayarlayarak ışını elektronik olarak yönlendirir. Çoklu ışın ve frekans: AESA radarı, aynı anda birden fazla radyo frekansı üzerinde birden fazla ışın oluşturabilir. Karıştırma direnci: AESA radarı, geniş bir frekans aralığında birden fazla frekans üretebildiği için karıştırmaya karşı daha dirençlidir. Tarama hızı ve çoklu hedef takibi: AESA radarı daha hızlı tarama hızına sahiptir ve aynı anda birden fazla hedefi takip edebilir. Her iki radar türü de genellikle darbe radarları olup, frekans çevikliği, dar ve geniş bant modlarında çalışma, elektronik karşı önlemler (ECM), pasif tarama ve ışın oluşturma gibi özellikleri paylaşır.

    Hürjet'in ikinci prototipi neden farklı?

    HÜRJET'in ikinci prototipi, bir dizi tasarım değişikliği nedeniyle farklıdır: 1. Burun Tasarımı: İlk prototipte kokpit kanopisinin dışından uca doğru incelen burun, ikinci prototipte kanopi bitiminden itibaren düz bir çizgi şeklinde olmuştur. 2. Hava Alıkları: İlk prototipte kanat altına yapışık dikdörtgen şeklindeki hava girişi, ikinci prototipte gövdeye yapışık yarım daire şeklinde tasarlanmıştır. 3. Füze Lançerleri: Kanat uçlarına hava-hava füzesi için lançerler eklenmiştir.