• Buradasın

    Hürjet'in ikinci prototipi neden farklı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    HÜRJET'in ikinci prototipi, bir dizi tasarım değişikliği nedeniyle farklıdır:
    1. Burun Tasarımı: İlk prototipte kokpit kanopisinin dışından uca doğru incelen burun, ikinci prototipte kanopi bitiminden itibaren düz bir çizgi şeklinde olmuştur 3. Bu değişiklik, AESA radar entegrasyonu amacıyla yapılmıştır 3.
    2. Hava Alıkları: İlk prototipte kanat altına yapışık dikdörtgen şeklindeki hava girişi, ikinci prototipte gövdeye yapışık yarım daire şeklinde tasarlanmıştır 3.
    3. Füze Lançerleri: Kanat uçlarına hava-hava füzesi için lançerler eklenmiştir 13. Bu, HÜRJET'in havadan havaya füze atma kabiliyetine sahip olmasını sağlar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hürjet neden AESA radarı yok?

    HÜRJET'te AESA radarın bulunmamasının nedeni, üretiminin ve entegrasyonunun zaman alması olabilir. HÜRJET'in geliştirme süreci devam etmekte olup, AESA radar gibi ileri teknolojilerin eklenmesi zaman ve test süreci gerektirmektedir. Ayrıca, HÜRJET'in ilk prototipinde AESA radar bulunmamasının, maliyet ve önceliklendirme ile de ilgili olabileceği düşünülmektedir. HÜRJET'in daha temel özellikleri ve yetenekleri üzerinde çalışılmış olabilir. AESA radar, HÜRJET'in gelecekteki versiyonlarında entegre edilebilir. ASELSAN tarafından geliştirilen MURAD-100A AESA radarın, HÜRJET'e takılması planlanmaktadır.

    Hürjet hangi motorları kullanacak?

    HÜRJET, test uçuşları sırasında General Electric F404 motoru kullanmaktadır. Seri üretim için ise GE Aerospace, TEI (TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.) ve TUSAŞ arasında bir mutabakat zaptı imzalanmıştır. Yerli motor üretimi de planlanmakta olup, bu konuda çalışmalar devam etmektedir.

    Prototip nedir?

    Prototip, bir ürünün nihai sonucunun genellikle kod olmadan nasıl görüneceğinin yakın bir kopyasıdır. Prototipin diğer tanımları şu şekildedir: Fiziksel ya da dijital bir ürünün, üretim aşamasından önce, finale en yakın halini öngörebilmek amacıyla yapılan ilk örneği ya da modeli. Bir kavram ya da süreci test etmek ya da çoğaltılmış ve öğrenilecek bir şey gibi davranmaya yönelik inşa edilmiş, bir ürünün erken örneği, modeli ya da sürümü. Prototipin temel amacı, ürünün akışının düzgün ve tutarlı olup olmadığını test etmektir. Prototipler, kağıt, arayüz, oyun hamuru gibi çeşitli malzemelerle üretilebileceği gibi mekanik parçalar veya yazılım kodları halinde de olabilir. Prototipler, ihtiyaç duyulan detay seviyesine göre üç farklı türde hazırlanabilir: Düşük detay prototipler (low-fidelity). Orta detay prototipler (medium-fidelity). Yüksek detay prototipler (high-fidelity).

    Hürjet ve M-346 aynı mı?

    Hürjet ve M-346 uçakları farklı uçaklardır. Hürjet, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen, turbofan motorlu, ileri seviye jet eğitimi ve yakın hava desteği uçağıdır. M-346 Master ise İtalyan Alenia Aermacchi firması tarafından geliştirilen, çift motorlu, subsonik bir jet eğitim ve hafif taarruz uçağıdır.

    Hürjet'in motoru neden çift?

    Hürjet'in motorunun neden çift olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Hürjet'in tek motorlu, tandem ve modern aviyoniklere sahip bir kokpiti olduğu bilinmektedir. Hürjet'in ilk üretim uçaklarında General Electric F404 motoru kullanılmaktadır, çünkü yerli motorun yetişmeyeceği düşünülmüştür.

    Prototip çeşitleri nelerdir?

    Prototip çeşitleri, ihtiyaç duyulan detay seviyesine göre üç ana kategoriye ayrılır: 1. Düşük Detaylı Prototipler (Low Fidelity). Eskiz. Renklendirilmiş arayüz prototipleri. 2. Orta Detaylı Prototipler (Medium Fidelity). Tıklanabilir butonlar ve navigasyon içeren prototipler. 3. Yüksek Detaylı Prototipler (High Fidelity). Nihai ürüne yakın, detaylı ve fonksiyonel prototipler. Ayrıca, prototipler işlevlerine ve karmaşıklıklarına göre şu şekilde de sınıflandırılabilir: Görsel prototip. Kavramın kanıtı. Sunum prototipi. Yapım öncesi prototip.