Buradasın
Görüntülü reklam ağı hedef kitle nasıl belirlenir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Görüntülü reklam ağı hedef kitlesi belirlemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
- Demografik bilgiler 345. Kullanıcıların yaş, cinsiyet, konum gibi demografik özelliklerine göre hedefleme yapılabilir 345.
- İlgi alanları 345. Reklam platformları, kullanıcıların çevrimiçi davranışlarını izleyerek hangi web sitelerini, uygulamaları veya içerikleri tükettiklerini analiz eder ve buna dayanarak belirli bir ilgi alanına sahip kullanıcılara reklam gösterilebilir 345.
- Yeniden pazarlama listeleri 4. İnternet sitesini ziyaret etmiş veya mevcut müşteri datalarını Google’a yükleyerek benzer kitle hedeflemeleri ile reklam gösterilecek kullanıcılar belirlenebilir 24.
- Yakın ilgi alanı kitleleri 23. “Spor hayranları” veya “otomobil tutkunları” gibi 80 farklı ilgi alanına dayalı grubu içerir 3.
- Pazardaki kitleler 23. Benzer ürün veya hizmetlere aktif olarak bakan müşterileri hedefler 3.
Google Ads üzerinden görüntülü reklam kampanyası oluştururken hedef kitle belirlemek için şu adımlar izlenebilir:
- Google Ads hesabında Görüntülü Reklam Ağı sekmesine gidilir 3.
- “+ Hedefleme” düğmesine tıklanır ve demografik kategorilerin ekleneceği reklam grupları seçilir 3.
- “Hedefleme Ekle” seçeneğine tıklanır ve hedeflenmek istenen demografik grupların kutuları işaretlenir 3.
Hedef kitle belirlerken, reklamların en iyi performans gösterdiği platformlar belirlenerek bu alanlara özel reklam grupları oluşturulabilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: