Buradasın
E-ticarette hedef kitle nasıl belirlenir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticarette hedef kitle belirlemek için şu adımlar izlenebilir:
- Pazar araştırması yapmak 235. Anketler, odak grupları ve müşteri veri analizi yoluyla demografik bilgiler, satın alma davranışı ve ilgi alanları gibi değerli bilgiler toplanır 235.
- Ürünü veya hizmeti tanımlamak 2. Ürünün benzersiz özellikleri ve faydaları belirlenir ve en çok ilgilenecek kişiler tanımlanır 2.
- Mevcut müşteri tabanını analiz etmek 24. Müşteri anketleri, veri analizi ve pazar araştırması ile mevcut müşterilerin kim olduğu belirlenir 24.
- Rakipleri analiz etmek 24. Rakiplerin hedef kitleleri belirlenir ve bu bilgiler, kendi potansiyel hedef grupları belirlemek için kullanılır 24.
- Hedef kitleyi tanımlamak 2. Toplanan bilgiler ışığında yaş, cinsiyet, gelir, konum ve ilgi alanları gibi faktörlere göre hedef kitle tanımlanır 2.
- Hedef kitleyi test etmek 2. Küçük bir pazarlama kampanyası ile varsayımlar test edilir ve gerekli değişiklikler yapılır 2.
Hedef kitle belirlerken demografik, coğrafi, psikografik, davranışsal gibi farklı analiz yöntemleri kullanılabilir 35.
Hedef kitle belirleme süreci, pazarlama stratejilerinin etkinliğini artırmak için kritik bir adımdır ve profesyonel destek alınabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: