Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Ads'de benzer kitle (similar audience), mevcut müşterilerin davranışlarını analiz ederek onlara benzeyen yeni potansiyel kullanıcıları hedeflemeye yarayan bir stratejidir 25.
Benzer kitle hedeflemesinin bazı özellikleri şunlardır:
- Kitle türü 2. Marka ile hiç etkileşime geçmemiş ama ilgi düzeyi ve alışkanlıkları benzer olan kişilere ulaşılır 2.
- Hedef 2. Yeni kullanıcı kazanımı sağlanır 2.
- Dönüşüm oranı 2. Remarketing’e (yeniden pazarlama) göre daha düşüktür, ancak hacim daha fazladır 2.
- Kullanım amacı 2. Yeni potansiyel müşterilere erişmek için kullanılır 2.
Benzer kitle oluşturmak için şu adımlar izlenir:
- Kaynak kitleyi seçme 5. Kaynak kitle, markanızla etkileşimde bulunan mevcut müşterileriniz olabilir 5.
- Benzerlik oranını belirleme 5. Platformlar, %1 ile %10 arasında bir benzerlik oranı sunar 5. Bu oran, kaynak kitlenize ne kadar benzer bir kitleye ulaşmak istediğinizi belirtir 5.
Benzer kitle yalnızca Talep Yaratma kampanyalarında kullanılabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: