Buradasın
Google Ads'de kullanılan terimler nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Ads'de kullanılan bazı temel terimler şunlardır:
- Placement (Yerleşim): Reklamın görünmesini istediğiniz web sitesini belirtir 1.
- Image Ad (Resim Reklam): Google Görüntülü Reklam Ağı'nda yayımlanan statik veya animasyonlu görsel reklamlardır 1.
- Campaign (Kampanya) ve Ad Group (Reklam Grubu): Google AdWords hesabından ayarlanan reklamlar ve bu kampanyalara bağlı reklam grupları 1.
- Impression (Gösterim): Reklamın Google arama sonuçlarında ve Google Görüntülü Reklam Ağında görüntülenme sayısı 12.
- Click (Tıklama): Reklamı gören bir müşterinin daha fazla bilgi edinmek veya ürünü satın almak için reklama tıklaması 12.
- Click Through Rate (CTR) (Tıklama Oranı): Reklamlarınıza tıklama sayısının, reklamınızın toplam gösterim sayısına oranı 12.
- Cost Per Click (CPC) (Tıklama Başına Maliyet): Sadece reklamlarınız tıklandığında bütçenizden para düşülür 1.
- Quality Score (Kalite Puanı): Anahtar kelimelerinizin tıklanma oranına, reklam metninizin alaka düzeyine ve diğer faktörlere göre belirlenir 12.
- Return On Investment (ROI) (Yatırımın Dönüşü): Reklam için harcanan bütçenin geri dönüş oranı 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: