Bir projenin yenilikçi yönü, mevcut durum veya uygulamalarda önemli derecede iyileştirilmiş ya da tamamen yeni bir ürün, süreç, pazarlama yöntemi veya organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesi ile ortaya çıkar. Yenilikçi bir projenin bazı özellikleri: Ürün yeniliği: Teknik özellikler, bileşenler, malzemeler veya yazılımlarda önemli iyileştirmeler içerir. Süreç yeniliği: Üretim yöntemlerinde teknik, teçhizat veya yazılımlarda önemli değişiklikleri kapsar. Pazarlama yeniliği: Yeni veya geliştirilmiş pazarlama yöntemlerinin uygulanmasını ifade eder. Organizasyonel yenilik: İşyeri organizasyonu veya dış ilişkilerde yeni yöntemlerin geliştirilmesini içerir. Ayrıca, yenilikçi bir proje, farklı bakış açıları ve fikirlerin paylaşılmasına olanak sağlayan bir çalışma ortamı ve yaratıcı sistematik adımlar içermelidir.