Buradasın
Excelde ortak sütuna göre birleştirme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de ortak sütuna göre birleştirme yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
- VE İşareti (&) veya ARALIKBİRLEŞTİR Fonksiyonu: Birleştirilmiş verilerin yerleştirileceği hücre seçildikten sonra,
=
yazılıp birleştirmek istenen ilk hücre seçildikten sonra&
işareti ve tırnak içine alınmış boşluk kullanılır 1. Ardından yeniden&
işareti yazılarak sonraki hücre seçilir ve Enter tuşuna basılır 1. - Konsolide Fonksiyonu: Üst menüdeki "Veri" sekmesi tıklanıp "Veri Araçları" bölümünden "Birleştir" seçeneği seçilerek "Konsolide" penceresi açılır 2. Burada işlev, referans ve aralıklar seçilip "Tamam" butonuna basılır 2.
- DÜŞEYARA Fonksiyonu: Her iki tablodaki ortak sütun belirlenip veriler artan sırada düzenlendikten sonra, birleştirilmiş verileri görüntülemek istenen sütunun ilk hücresine DÜŞEYARA işlevi girilir 2.
- INDEX ve MATCH Fonksiyonları: Ortak sütun belirlenip birleştirilmiş verileri görüntülemek istenen sütunun ilk hücresine INDEX işlevi, ardından ikinci hücreye MATCH işlevi girilir 2.
Bu yöntemler, verilerin doğru biçimlendirildiğinden emin olunmasını ve hata kontrolü yapılmasını gerektirir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: