Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de ortak çalışma yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Dosyayı Hazırlama: Üzerinde çalışılacak Excel dosyasını oluşturup kaydedin 1.
- Ortak Ağ Sürücüsünü Belirleme: Şirketinizde kullanılan ortak sürücüye erişim sağlayın (örneğin, Z:\PaylasilanDosyalar) 1.
- Dosyayı Paylaşılan Klasöre Kaydetme: Excel dosyanızı belirlenen ortak klasöre kaydedin 1.
- Kullanıcı İzinlerini Ayarlama: IT yöneticinizden veya yetkili bir kişiden, dosyanın kimler tarafından görüntülenebileceğini veya düzenlenebileceğini belirlemesini isteyin 1.
- Dosyaya Erişim Bağlantısını Paylaşma: Ekip üyeleriyle dosyanın bulunduğu ağ yolunu paylaşarak erişimlerini sağlayın 1.
- Değişiklikleri Senkronize Etme: Aynı anda birden fazla kişinin çalışması durumunda, değişikliklerin kaydedildiğinden emin olun 1. Çakışmaları önlemek için dosya kilitleme veya paylaşım ayarlarını kullanın 1.
Alternatif olarak, Excel'in birlikte yazma özelliğini kullanarak da ortak çalışma yapılabilir 3. Bunun için:
- Çalışma kitabını OneDrive'a veya SharePoint Online kitaplığına kaydedin 3.
- Sağ üst köşedeki "Paylaş" düğmesine tıklayın 3.
- Paylaşmak istediğiniz kişilerin e-posta adreslerini yazın ve her birinin düzenleme veya sadece görüntüleme izinlerine karar verin 3.
- "Paylaş" düğmesine tıklayarak davet gönderin 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: