• Buradasın

    EÇBS yetki değişikliği nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) yetki değişikliği aşağıdaki adımlarla yapılır:
    1. Hesap (Firma, Kurum) Listesi sayfasına girilir 14.
    2. Sağ üstteki "Yetkili Değişiklik Başvurusu" sekmesine tıklanır 4.
    3. Vergi numarası yazılır 14.
    4. Başvuruyu yapan kişinin bahse konu hesap için işlem yapmaya yetkili olduğunu gösterir belge yüklenir 14.
    5. Gerekli durumlarda üç adete kadar ek belge yüklenebilir 1.
    6. "İl Müdürlüğüne Dilekçe İle Gönder" tuşuna basılarak başvuru formu oluşturulur 14.
    7. Oluşturulan başvuru formu yazdırılır ve ilgili il müdürlüğüne teslim edilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yetki nedir?

    Yetki — bir görevi, bir işi yasaların verdiği imkânlara göre, belli şartlarla yürütmeyi sağlayan hak, salahiyet, mezuniyet.

    Yetki devri nasıl yapılır?

    Yetki devri yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İhtiyacın Ortaya Çıkması: Yetki devrinin gerekli olduğu durumun belirlenmesi. 2. Devredilecek İşlerin Belirlenmesi: Hangi işlerin devredileceğinin net bir şekilde belirlenmesi. 3. Devredilecek Kişinin Belirlenmesi: Yetki devredilecek kişinin bilgi, beceri ve iş yükünün değerlendirilmesi. 4. Yetki Devrinin Kullanılması: Yetkinin asta devredilmesi ve işlerin yürütülmesi. 5. İzleme ve Denetim: Yetki devreden yöneticinin, astını takip etmesi ve gerektiğinde yönlendirmesi. 6. Sonuçların Değerlendirilmesi: Yetki devri sürecinin ve astın performansının değerlendirilmesi. Yetki devrinde ayrıca, devredilen yetkinin sorumlulukla orantılı olması ve yazılı olarak tebliğ edilmesi gibi ilkelere de dikkat edilmelidir.

    Yetki değişikliği başvurusu ne zaman yapılır?

    Yetki değişikliği başvurusu, yetki belgesinin geçerlilik süresinin sona erdiği tarihten itibaren 540 takvim günü içinde yapılmalıdır.