• Buradasın

    EÇBS yetki değişikliği nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) yetki değişikliği aşağıdaki adımlarla yapılır:
    1. Hesap (Firma, Kurum) Listesi sayfasına girilir 14.
    2. Sağ üstteki "Yetkili Değişiklik Başvurusu" sekmesine tıklanır 4.
    3. Vergi numarası yazılır 14.
    4. Başvuruyu yapan kişinin bahse konu hesap için işlem yapmaya yetkili olduğunu gösterir belge yüklenir 14.
    5. Gerekli durumlarda üç adete kadar ek belge yüklenebilir 1.
    6. "İl Müdürlüğüne Dilekçe İle Gönder" tuşuna basılarak başvuru formu oluşturulur 14.
    7. Oluşturulan başvuru formu yazdırılır ve ilgili il müdürlüğüne teslim edilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yetki devri nasıl yapılır?

    Yetki devri şu şekilde yapılır: 1. Yetki Devri Kararının Verilmesi. 2. Yetkilerin ve Sınırlarının Belirlenmesi. 3. Yetki Devredilecek Astın Belirlenmesi. 4. Devredilen Yetkinin Bildirilmesi. 5. Yetki Devredilen Personelin Niteliklerinin Gözetilmesi. 6. Raporlama Mekanizmasının Kurulması. Yetki devrinde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar: Yetki devri kanuna dayanmalıdır. Yetki devri, devredilen yetkinin önemi ile uyumlu olmalıdır. Yetki devredilen personel, yetkiyi başkasına devredemez. Hukuken devredilemeyecek yetkiler vardır (örneğin, atama yetkisi, disiplin cezası verme yetkisi).

    Yetki nedir?

    Yetki, bir görevi, bir işi yasaların verdiği imkânlara göre, belli şartlarla yürütmeyi sağlayan hak, salahiyet, mezuniyettir. Türk Dil Kurumuna göre yetki kelimesi iki farklı anlama gelir: 1. Bir görevi ifa etmesi için tüzel ya da gerçek kişilere tanınan hak. 2. Bir işi yapmaya muktedir olmak. Yetki, kazanılmış bir hak değil, yasa ve yönetmeliklerle verilen bir haktır.

    Yetki değişikliği başvurusu ne zaman yapılır?

    Yetki değişikliği başvurusu, yetki belgesinin geçerlilik süresinin sona erdiği tarihten itibaren 540 takvim günü içinde yapılmalıdır.