• Buradasın

    Dıştan takma motor yükseltme aparatı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dıştan takma motor yükseltme aparatı, uzun şaftlı bir motoru kısa şaft gibi kullanmak için geliştirilen bir brakettir 1.
    Özellikleri:
    • 4 mm krom kalınlığına sahiptir 1.
    • 310x260x35x32 mm boyutlarındadır 1.
    • 4+5 adet vida deliği bulunur 1.
    • Krom malzemeden imal edilmiştir 1.
    Bu aparat, teknede veya botta herhangi bir işlem yapmadan kullanılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dıştan Takma Motor Yüksekliği Nasıl Ayarlanır?

    Dıştan takma motor yüksekliğinin nasıl ayarlandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, motor açısının (trim) ayarlanması hakkında bilgi verilebilir. Dıştan takma motor açısını (trim) ayarlamak için: 1. Motorun devrini rölantiye düşürün. 2. Ayna açısı ayar çubuğunu uygun deliklere geçirin. 3. Ayar çubuğunu saat ibreleri tersi yönünde çevirerek yerinden çıkarın. 4. Çubuğu uygun deliklere tekrar geçirin ve saat ibreleri yönünde çevirerek sıkın. Motor açısı, şaft suya dik girecek (pervane ekseni su yüzeyine paralel olacak) şekilde ayarlanmalıdır. Daha fazla bilgi ve destek için bir uzmana başvurulması önerilir.

    Dıştan takma motor hidrolik trim nasıl çalışır?

    Dıştan takma motor hidrolik trim sistemi, motorun dikey çalışma açısını yatırma piminin konumunu değiştirerek ayarlar. Bu sistem, aşağıdaki şekilde çalışır: Ayarlama: Doğru ayar, teknenin dengeli seyretmesini, optimum performans sağlanmasını ve dümen kuvvetinin en aza indirilmesini sağlar. Çalışma: Motor, tam süratte seyrederken yatırma pimi, dıştan takmalı motorun suya dik konumda çalışacak şekilde ayarlanmalıdır. Kullanım: Hidrolik motor kaldırma/trim anahtarı kullanılarak, seyir şartlarına göre motor açısı ayarlanabilir. Hidrolik trim sistemi, sığ sularda gezinme, demirli veya bağlı olma gibi durumlarda motoru kaldırmak için de kullanılır. Hidrolik trim sisteminin doğru kullanımı için, motorun kullanım kılavuzuna başvurulması önerilir.

    Dıştan Takma Motor ile içten takma motor arasındaki fark nedir?

    Dıştan takma motor ve içten takma motor arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Montaj Yeri: Dıştan takma motorlar, teknenin kıç tarafına (arka) monte edilirken, içten takma motorlar gövdenin içine, genellikle döşeme tahtalarının altına yerleştirilir. 2. Güç ve Verimlilik: İçten takma motorlar, dıştan takma motorlara göre daha güçlü ve yakıt tasarrufludur. 3. Bakım Kolaylığı: Dıştan takma motorlar, mekanik olarak daha az karmaşık oldukları için bakımı daha kolaydır ve yedek parçaları daha ucuzdur. 4. Gürültü Kirliliği: İçten takma motorlar daha az gürültü üretir, bu da onları sessizliğin önemli olduğu göl ve nehirlerde kullanım için ideal hale getirir. 5. Depolama Alanı: Dıştan takma motorlar, teknenin dışında yer aldığı için daha fazla depolama ve yaşam alanı sağlar.

    Tekneye motor dışında ne eklenir?

    Tekneye motor dışında eklenmesi gereken bazı ekipmanlar şunlardır: Can simidi ve can yeleği: Tekne boyuna göre belirli sayıda can simidi ve can yeleği bulundurulmalıdır. Seyir ekipmanları: Manyetik pusula, seyir fenerleri, düdük ve kampana Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü gereği zorunludur. Yangın söndürme tüpü: Motorlu ve sabit yakıt tankı bulunan teknelerde motor dairesinde veya dışında, motor başına belirli özelliklerde yangın söndürme tüpü bulundurulmalıdır. Radar reflektörü, tehlike bayrağı ve el feneri: Tehlike anlarında kullanılmak üzere gereklidir. Pis su tankı ve güverte boşaltma flanşı: Tuvaleti olan teknelerde bulunmalıdır. Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü kitabı ve can kurtarma işaretleri tablosu: Her teknede bulundurulmalıdır. Ayrıca, alet çantası, yedek parçalar, GPS, VHF telsiz, GSM telefon, dürbün, balta, termometre, barometre, seyir haritaları gibi ekipmanlar da teknede bulundurulması önerilenler arasındadır.

    Deniz motoru takmak için ne gerekli?

    Deniz motoru takmak için gerekli olan belgeler ve işlemler şunlardır: 1. Fatura ve CE Belgesi: Deniz motorunun adınıza düzenlenmiş faturası ve CE belgesi gereklidir. 2. Fotoğraflar: Motorun ve teknenin her yönden çekilmiş fotoğrafları alınmalıdır. 3. Dilekçe ve Kimlik Fotokopisi: Liman başkanlığına sunulacak bir dilekçe ve kimlik fotokopisi hazırlanmalıdır. 4. Bayilik Sözleşmesi: Satıcı firma ve distribütör arasında son yıla ait bayilik sözleşmesi istenebilir. 5. Gümrük Beyannamesi: Yeni yönetmeliklere göre gümrük beyannamesi de liman başkanlığı tarafından istenmektedir. Bu belgeler tamamlandıktan sonra, Ulaştırma Bakanlığı'nın resmi sitesi üzerinden başvuru yapılarak motor kaydı gerçekleştirilebilir.