Buradasın
Dijital pazarlama ve influencer marketing nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dijital pazarlama, markaların ürün veya hizmetlerini tanıtmak, marka bilinirliğini artırmak veya satışları yükseltmek için dijital kanallar aracılığıyla gerçekleştirdiği pazarlama stratejilerinin tümüdür 13.
Influencer marketing ise, markaların ürün veya hizmetlerini tanıtmak, marka bilinirliğini artırmak ya da satışlarını yükseltmek için influencer'larla iş birliği yaparak gerçekleştirdiği bir dijital pazarlama stratejisidir 123.
Influencer, belirli kitleler üzerinde etki sahibi olan ve bu kitleleri yönlendirebilen kişilere denir 23.
Influencer marketing, özellikle sosyal medyanın yükselişiyle birlikte büyük bir ivme kazanmıştır 3.
Influencer marketing'in bazı avantajları şunlardır:
- Samimiyet ve güven 3. Geleneksel reklamlarda sıklıkla karşılaşılan mesafeli ve bazen de inandırıcılıktan uzak iletişim yerine, influencerlar aracılığıyla sunulan mesajlar, organik ve etkileyicidir 3.
- Maliyet etkinliği 3. Özellikle mikro ve nano influencerlarla yapılan iş birlikleri, geleneksel reklamlara kıyasla uygun maliyetlidir 3.
- Geniş kitlelere ulaşma 3. Influencerlar genellikle belirli nişte uzmanlaşmış oldukları için markaların çok spesifik hedef kitlelere ulaşmalarını kolaylaştırır 3.
Influencer marketing'in bazı dezavantajları ise şunlardır:
- Yüksek maliyet 3. Mega influencerlarla iş birliği yapmak genellikle yüksek maliyetlidir 3.
- Hedef kitleye ulaşamama 3. Takipçi kitleleri çok geniş olduğu için hedeflenen spesifik demografiye ulaşmak zor olabilir 3.
Influencer marketing stratejisi oluştururken çalışılacak influencer'ı doğru belirlemek büyük önem taşır 3.
Influencer'lar; takipçi sayıları, etkileşim oranları ve uzmanlık alanlarına göre farklı kategorilere ayrılır 3.
Bazı yaygın influencer pazarlama türleri şunlardır:
- Sosyal medya içerik iş birlikleri 4. Markalar, influencer'ların takipçileriyle etkileşime girmesine yardımcı olmak için onlarla iş birliği yapar 4.
- Etkinlik katılımı 4. İşletmeler veya markalar etkinliklerine veya lansmanlarına influencer'ları davet edebilir 4.
- Affiliate pazarlama 4. Influencerlar satış başına belirli bir komisyon alabilirler 4.
- İçerik üretimi 4. Influencerlar, markalar için özgün içerikler oluşturabilir 4.
- Deneyim paylaşımı 4. Influencerlar, markanın ürün veya hizmetlerini kendi deneyimleriyle paylaşarak potansiyel müşterilere ürün hakkında daha derin bir anlayış sağlayabilirler 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: