Demiryolu traversleri, raylara gelen yükleri daha geniş alana yayarak balastlar aracılığıyla alt kısma iletmek ve raylarla birlikte platformu oluşturmak amacıyla yapılır. Traversler, genellikle ahşap, çelik, beton veya kompozit malzemelerden üretilir. Ahşap traversler, esnek yapıları, hafiflikleri ve bakım masraflarının az olması gibi nedenlerle tercih edilir, ancak yanıcı olmaları ve rutubetten çok etkilenmeleri gibi dezavantajları vardır. Beton traversler, basınca karşı dayanıklı olmaları, rutubete daha az etkilenmeleri ve yanmaya karşı dirençli olmaları nedeniyle yaygın olarak kullanılır. Çelik traversler, yanmaya karşı dayanıklı ve uzun ömürlü olmaları, hafif olmaları sebebiyle işçiliğinin kolay olması gibi avantajlar sunar, ancak rutubete dayanıksız olmaları ve bakımlarının masraflı olması gibi dezavantajları vardır. Kompozit traversler, hafif olmaları, ısıya ve rutubete dayanıklılıkları, gürültü ve sarsıntıyı azaltmaları gibi nedenlerle tercih edilir, ancak maliyetlerinin yüksek olması ve basınca karşı dayanıksız olmaları gibi dezavantajları bulunur.