• Buradasın

    Demir ve Kırdar CRM nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    CRM (Customer Relationship Management), müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelir 124.
    Demir ve Kırdar'ın CRM tanımı ise şu şekildedir:
    • CRM, müşteri ile ilişkide bulunulan her alanda müşteriyi daha iyi algılama ve onun beklentileri çerçevesinde firmanın kendisini daha iyi yönlendirmesi sürecidir 1.
    • CRM, müşteri ilişkilerini yönetmek için kullanılan metodoloji ve ürünlerin genelini içermektedir 1.
    CRM, şirketlerin müşterilerle olan tüm etkileşimlerini yönetmeye yardımcı olan bir teknolojidir 3. İş hacmini büyütmek için iş ilişkilerini geliştirmeye yönelik bir amaca hizmet eder 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    CRM ve ERP farkı nedir?

    CRM (Customer Relationship Management) ve ERP (Enterprise Resource Planning) arasındaki temel farklar şunlardır: Odak Noktası: CRM: Müşteri ilişkilerini yönetmeye odaklanır; müşteri etkileşimlerini, satış faaliyetlerini ve müşteri memnuniyetini izler ve geliştirir. ERP: Finans, üretim, stok yönetimi gibi departmanlar arasında bilgi akışını sağlayarak genel iş süreçlerini entegre eder. Hitap Ettiği Kitle: CRM: Doğrudan müşteri memnuniyetini hedefler; müşteri hizmetlerini otomasyona bağlayarak mevcut ve potansiyel müşterilere işletmeyi ve hizmetleri tanıtır. ERP: İşletmenin kaynaklarını en verimli şekilde kullanmayı hedefler; çalışanların iş akışında uygulaması gereken işlemleri kolaylaştırır. Öncelik Verdiği Alan: CRM: İlişkilerin yönetimi, satış ve pazarlama faaliyetleri. ERP: Mali ve finansal durum, tedarik zinciri yönetimi. Kullanım Şekli: CRM: Satış, pazarlama ve iletişim odaklı olarak tek başına kullanılabilir. ERP: Tek başına kullanıldığında verimli sonuç vermez; içinde bir CRM programı barındırdığında çok yönlü verimlilik sağlar.