Rulman tekniği, iç içe oluşmuş dönen çemberlerden oluşan ve bu görünümü nedeniyle rulmana benzetilen bir öğretim tekniğidir. Bu teknikte uygulama şu şekilde gerçekleşir: 1. İki çemberde de eşit sayıda karşılıklı sandalye bulunur. 2. Sandalyelere oturan öğrencilere, öğretilmek istenen hedef ya da konu verilir. 3. Öğrenciler, konuyu sadece karşısındaki arkadaşıyla tartışır. 4. Belli bir süre dolunca, içteki ya da dıştaki öğrencilerden herhangi bir grup saat yönünde bir sandalye kayar. 5. Bu süreç, bir öğrencinin tüm öğrencilerle tartışmış olmasıyla sona erer ve tüm sınıf bildiklerini veya düşündüklerini birbirine aktarmış olur. Rulman tekniğinin amaçları arasında ders ortamını hareketlendirmek, tartışma imkanı sunmak ve öğrencilerin empati ile dinleme yeteneklerini geliştirmek yer alır.