• Buradasın

    Belgenetin imza yetkisi nasıl verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Belgenet'te imza yetkisi vermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Java Runtime Environment (JRE) Kurulumu: Bilgisayarda Java 8 veya üzeri bir sürümün yüklü olması gerekmektedir 1.
    2. Belgenet İmza Servisi Kurulumu: İşletim sistemine uygun kurulum dosyasının indirilmesi ve kurulması gereklidir 13.
    3. E-İmza Sürücüleri: E-imza kart ve kart okuyucusunun doğru çalışabilmesi için ilgili sürücülerin kurulması gerekmektedir 1.
    4. Birim Belgenet Sorumlusunun Görevleri: Yeni kullanıcıyı sistemde tanımlamak, kullanıcı profilini oluşturmak ve birim tanımlamalarını yapmak bu kişinin sorumluluğundadır 2.
    İmza yetkisi verilen kullanıcılar, Belgenet üzerinden güvenli elektronik imza ile evrak oluşturabilecek ve imzalayabilecektir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Belgenetin güvenli imza servisi nedir?

    Belgenet güvenli imza servisi, Belgenet EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) ürününün imza işlemlerinde kullanılan bir servistir. Bu servisten yararlanabilmek için bilgisayarda Java 8 veya üzeri bir sürümün yüklü olması gerekmektedir. Belgenet güvenli imza servisinin kurulumu için aşağıdaki siteler ziyaret edilebilir: batman.meb.gov.tr; ebelge.deu.edu.tr; talep.tzob.org.tr.

    E-imza ile hangi belgeler imzalanır?

    E-imza ile imzalanabilecek belgelerden bazıları şunlardır: sözleşmeler; mutabakatlar; teminat mektupları; banka talimatları; e-faturalar; dekontlar; e-arşiv belgeleri; dilekçeler; fiyat teklifleri; insan kaynakları belgeleri. E-imza, PDF, Word, Excel, Autocad, XML, jPEG ve PNG gibi farklı belge uzantılarında kullanılabilir. E-imza ile imzalanabilecek belgeler, kullanılan e-imza uygulamasının özelliklerine göre değişiklik gösterebilir. E-imza kullanımı, 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ile Türkiye'de yasal geçerliliğe sahiptir.

    Belgenette hangi işlemler yapılır?

    Belgenet'te yapılan bazı işlemler: Evrak işlemleri: Gelen, giden evrak ve olur yazısı kayıt, şablon işlemleri, arama işlemleri ve tasfiye işlemleri. Kullanıcı yönetimi: Kullanıcı bilgileri ve yetkilerinin güncellenmesi, yeni kullanıcı kaydı, birim değişiklikleri, kullanıcıların pasif hale getirilmesi veya bloke edilmesi. Klasör yönetimi: Birime ait standart dosya planı (SDP) ve özel klasörlerin tanımlanması. Evrak arama: Evraklar içerisinde belirli kelimeler veya kriterler ile arama yapma. Evrak paraflama veya imzalama: Paraf veya imza bekleyen evrakların işlenmesi. Evrak havale etme: Üst birimlerden alt birimlere evrak havalesi yapma. Evrak kapatma: Bir evrakın büro kaydının kapatılması. Mobil erişim: Belgenet mobil uygulaması ile 7/24 erişim sağlama.

    Belgenet e-imza nasıl kurulur?

    Belgenet e-imza kurulumu için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Java Kurulumu: Bilgisayarda Java 8 veya üzeri bir sürüm yüklü olmalıdır. 2. Belgenet İmza Servisi Kurulumu: İşletim sistemine uygun kurulum dosyası indirilip kurulmalıdır. 3. E-imza Sürücüleri: E-imza kartı ve kart okuyucunun doğru çalışabilmesi için ilgili sürücüler yüklenmelidir. Kurulum dosyaları aşağıdaki sitelerden indirilebilir: Belgenet İmza Servisi: belgenet.tzob.org.tr; Java: java.com. Kurulum sırasında sorun yaşanırsa, AnyDesk gibi bir programla bilgi işlem müdürlüğüne başvurulabilir.

    İmza Sirkülerinde kimler imza atar?

    İmza sirkülerinde şirketin yetkili kişileri veya imza yetkisi verilen kişiler imza atar.

    E imza ile imza atınca ne olur?

    E-imza ile imza atıldığında şu sonuçlar elde edilir: Veri bütünlüğü sağlanır. Kimlik doğrulama yapılır. İnkâr edilemezlik sağlanır. Yasal geçerlilik kazanılır. Zaman ve maliyet tasarrufu sağlanır.

    E-imza ile imzalanan belge nasıl anlaşılır?

    E-imza ile imzalanan bir belgenin anlaşılması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Adobe Acrobat Reader Kullanımı: Adobe Acrobat Reader ile imzalanan belgelerde, imzanın detaylarını incelemek için imzanın üzerine tıklandığında, belgeyi imzalayan kişinin bilgileri ve imzanın geçerlilik durumu görünür. 2. "İmza Özellikleri" Butonu: Bu butona basıldığında, imzanın bir elektronik imza olduğu, imzalayan kişi bilgisi, imzalama zamanı ve belgenin değiştirilip değiştirilmediği bilgileri görüntülenir. 3. "İmza Sahibinin Sertifikasını Göster" Butonu: Bu buton, imzanın yasal olarak geçerli olduğunu, elektronik imzanın hangi sağlayıcı firma tarafından üretildiğini ve sertifikanın başlangıç ve bitiş tarihlerini gösterir. 4. Diğer PDF Görüntüleyici Uygulamalar: Belgeyi başka bir PDF görüntüleyici uygulama veya tarayıcı üzerinden açmak, imzanın doğruluğunu ispatlamak için yeterli olmayabilir. Ayrıca, e-imzanın geçerliliğini kontrol etmek için e-imza yazılımı veya hizmet sağlayıcısının sunduğu doğrulama araçları da kullanılabilir.