• Buradasın

    Ark e-imza nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ark e-imza kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Aktivasyon:
      • e-Devlet ile aktivasyon: e-Devlet sistemine, e-imza, mobil imza, TC Kimlik Kartı ile giriş ya da internet bankacılığı üzerinden giriş yapılarak aktivasyon işlemi gerçekleştirilebilir 3.
      • Mobil uygulama ile aktivasyon: Arkİmza uygulaması indirilip kurulduktan sonra, mobil uygulama ile aktivasyon seçeneği seçilerek NFC özellikli telefon ve TC Kimlik kartı ile işlem tamamlanır 3.
    2. PIN oluşturma: Arkİmza masaüstü uygulaması üzerinden PIN kodu belirlenir 13.
    3. Belge imzalama: Mobil, dizüstü veya masaüstü cihazlar kullanılarak e-imza atma işlemi gerçekleştirilir 1.
    Ark e-imza ile ilgili daha fazla bilgi ve destek için Arkİmza'nın web sitesi veya müşteri hizmetleri ile iletişime geçilebilir.
    İletişim Bilgileri:
    • Web Sitesi: arkimza.com 1.
    • Müşteri Hizmetleri: 444 02 76 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ark imza güvenilir mi?

    Arkİmza, güvenilir bir e-imza sağlayıcısı olarak kabul edilebilir. Arkİmza, BTK tarafından yetkilendirilmiş 8. Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı (ESHS) olarak hizmet vermektedir. Ancak, müşteri hizmetleri ile ilgili bazı şikayetler bulunmaktadır. Örneğin, teknik destek almak için yapılan aramaların yanıtlanmadığı veya müşteri temsilcilerinin üslubu konusunda şikayetler mevcuttur. Herhangi bir e-imza sağlayıcısını kullanmadan önce, kendi araştırmanızı yapmanız ve kullanıcı yorumlarını incelemeniz önerilir.

    E-imza giriş nasıl yapılır?

    Elektronik imza (e-imza) ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Kimlik doğrulama: e-Devlet Kapısı'nda giriş yapmak için T.C. kimlik numarası ve işlem kodu girilir. 2. e-İmza uygulaması: Masaüstünde bulunan e-imza uygulaması çalıştırılır ve ekrandaki işlem kodu girilir. 3. Akıllı kart ve sürücü: Elektronik imza, bir akıllı kart üzerinde gelir ve bu kart, akıllı kart okuyucusuna takılarak sisteme giriş yapılır. 4. Sertifika seçimi: Akıllı karttaki sertifikalar arasından kullanılacak olan seçilir. 5. İmzalama: İmzalanacak metin görüntülenir ve sisteme giriş için "İmzala" butonuna basılır. e-İmza ile giriş yaparken, kullanılan web tarayıcısı ve işletim sisteminin, uygulamanın test edildiği sürümlerle uyumlu olması gerekir.

    E-devlet üzerinden e-imza kontrolü nasıl yapılır arksigner?

    e-Devlet üzerinden ArkSigner e-imza kontrolü yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet web sitesine girilerek kendi hesabına giriş yapılır. 2. Arama butonuna “e-Kayıt” yazılır ve “e-Kayıt Onay İşlemleri (BTK)” seçilir. 3. Gelen listelerde “Güvenli e-İmza” ve sertifika sağlayıcısının adı seçilir. 4. Bilgilerin doğruluğu onaylandıktan sonra sertifika aktivasyon işlemi tamamlanmış olur. e-Devlet üzerinden doğrudan elektronik imza başvurusu veya satın alımı yapmak mümkün değildir. Daha fazla bilgi için ArkSigner'ın resmi web sitesi arkimza.com ziyaret edilebilir.

    E-imza başvurusu nasıl yapılır?

    Elektronik imza (e-imza) başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Ön başvuru: PTT'nin e-imza ön başvuru sayfasına T.C. kimlik numarası ile giriş yapılarak ön başvuru gerçekleştirilir. 2. Belgelerin teslimi: Ön başvuru kodu ve gerekli belgelerle en yakın PTT müdürlüğüne gidilerek bireysel e-imza başvurusu tamamlanır. Alternatif olarak, e-imza başvurusu şu platformlardan da yapılabilir: icisleri.gov.tr: İçişleri Bakanlığı e-imza başvuru sayfası. kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr: Kamu SM üzerinden nitelikli elektronik sertifika başvurusu. giris.turkiye.gov.tr: e-Devlet Kapısı üzerinden elektronik imza ile giriş seçeneği. Elektronik imza hizmeti sunan firmaların listesine ve diğer bilgilere Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) web sitesi btk.gov.tr üzerinden ulaşılabilir.

    ArkSigner e-imza nasıl aktif edilir?

    ArkSigner e-imza aktivasyon işlemi için iki yöntem bulunmaktadır: 1. Mobil uygulama ile aktivasyon: Arkİmza mobil uygulaması ve bilgisayar uygulaması indirilir. e-İmza bilgisayarda takılıyken masaüstü uygulamasına gidilir. Aktivasyon seçeneklerinden mobil uygulama ile aktivasyon seçilir. Ekrandaki karekod telefon ile okutulur. Kimlik ön ve arka yüzü telefon kamerasına gösterilerek ve NFC kontrolü yapılarak doğrulama tamamlanır. Aydınlık bir ortamda yüz doğrulama işlemi yapılır. Müşteri temsilcisi ile yapılan görüşmenin ardından masaüstü uygulamasından PIN belirleme işlemi yapılır ve e-imza kullanılmaya başlanır. 2. e-Devlet ile aktivasyon: Masaüstü Arkİmza uygulamasında e-Devlet ile aktivasyon seçeneği seçilir. İletişim bilgileri doldurulur ve telefona gönderilen kod ile doğrulama yapılır. e-Devlet sistemine giriş yapılır, "e-Kayıt Onay İşlemleri (BTK)" seçilir. "Güvenli e-İmza" ve sertifika sağlayıcısı seçilir. Bilgiler doğrulandıktan sonra sertifika aktivasyon işlemi tamamlanır. Ardından PIN belirleme işlemi yapılır ve e-imza kullanılmaya başlanır.

    E-imza ile e-belgelere nasıl ulaşılır?

    E-imza ile e-belgelere ulaşmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. E-imza Sertifikası Edinme: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) bağlı resmi hizmet sağlayıcılardan e-imza sertifikası alınır. 2. E-imza Uyumlu Yazılım veya Uygulama: E-imza atmak ve belgeleri imzalamak için uyumlu bir yazılım veya mobil uygulama yüklenir. 3. Belgelerin Yüklenmesi: İmzalanacak belgeler ilgili yazılım veya platforma yüklenir. 4. Kimlik Doğrulama: E-imza sertifikasıyla kimlik doğrulaması yapılır. 5. İmza Atma: Belgeye e-imza eklenir ve gerekli alanlar imzalanır. 6. Kaydetme: İmzalanan belge kaydedilir. E-devlet üzerinden de e-imza ile belgelere ulaşılabilir; e-imza gerektiren bir işlem seçildiğinde, sistem kullanıcıyı e-imza atmaya yönlendirir.

    Ark imza nasıl alınır?

    Arkİmza e-imza sertifikası almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Arkİmza’nın web sitesindeki “Satın Al” butonuna tıklanarak e-imza tercihi yapılır. 2. Kişisel ve iletişim bilgileri ilgili alanlara doldurulur. 3. Ödeme işlemi tamamlanır. 4. Başarılı işlemlerde e-imza, aynı gün ya da ertesi gün kargoya verilir. Alternatif olarak, e-imza şu yöntemlerle de alınabilir: Mobil uygulama ile aktivasyon. e-Devlet ile aktivasyon. Arkİmza, BTK tarafından yetkilendirilmiş 8. Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı (ESHS) olarak hizmet vermektedir.