• Buradasın

    Alet uçuşu için hangi lisans gerekli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Alet uçuşu (IR - Instrument Rating) yapabilmek için en az PPL (Hususi Pilot Lisansı) veya CPL (Ticari Pilot Lisansı) sahibi olmak gereklidir 124.
    Ayrıca, alet uçuşu yetkisi (IR) için aşağıdaki şartlar da sağlanmalıdır:
    • İlgili hava aracı kategorisinde en az 50 saatlik seyrüsefer uçuşu deneyimi 2;
    • Gece uçuşu yapılacaksa, gece uçuş imtiyazları 2.
    Aletli uçuş eğitimi, pilotların görüş mesafesinin sınırlı olduğu durumlarda (örneğin, kötü hava koşulları, gece uçuşları gibi) aletli uçuş yapabilme yetkinliğini kazandırır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İha3 lisansı ne işe yarar?

    İHA-3 lisansı, azami kalkış ağırlığı 150 kg ve üzeri olan insansız hava araçlarını (İHA) kullanmak için gereklidir. İHA-3 lisansı sahiplerinin bazı yükümlülükleri: Pilot yaşı: En az 18 yaşında olmak. Uçuş kayıt defteri: Tutmak zorundadır. Uçuş izni: Tüm sahalarda gerçekleştirilecek uçuş için 10 iş günü öncesinden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne başvuru yapılmalıdır. Mesai ve uçuş süreleri: Günlük 10 saat mesai, 8 saat uçuş, 12 saat dinlenme gibi belirli şartlara tabidir. İHA-3 sınıfı insansız hava araçları şu an için yalnızca askeri amaçlı kullanılmaktadır.

    PPL lisansı ne işe yarar?

    PPL (Private Pilot License) lisansı, bir pilotun ticari olmayan özel uçuşlar gerçekleştirmesine olanak tanır. Bu lisansın işe yarar yönleri şunlardır: Hobi uçuşları: PPL sahipleri, kişisel seyahatler ve uçuş deneyimi kazanmak için uçak kullanabilirler. Yolcu taşıma: Ticari olmamak kaydıyla, PPL sahipleri arkadaşlarını veya ailelerini ücret almadan uçurabilirler. Eğitim verme: PPL sahipleri, başka pilot adaylarına eğitmenlik yapabilirler. Kariyer başlangıcı: PPL, ticari pilotluk yolunda atılacak ilk adımdır ve daha ileri seviyedeki lisanslar için temel oluşturur.

    Aletli ve görsel uçuş eğitimi nedir?

    Aletli uçuş eğitimi (IR), pilotlara görüş mesafesinin düşük olduğu durumlarda (örneğin, kötü hava koşulları, gece uçuşları) uçak içindeki göstergeler ve seyrüsefer cihazları yardımıyla güvenli bir şekilde uçabilme yetkinliği kazandırır. Görsel uçuş eğitimi (VFR) ise pilotun uçağın durumunu ve yönünü dış görsel referanslara göre belirlediği uçuş türüdür. Aletli uçuş eğitimi, ticari pilotluk için gereklidir ve 50 saatlik uçuş eğitimini kapsar; bunun 15 saati uçakta, 35 saati ise simülatörde gerçekleştirilir. Görsel uçuş eğitimi ise PPL (Hususi Pilot Lisansı) eğitimi kapsamında yer alır ve bu eğitimi tamamlamak için en az 45 saat uçuş yapılması gerekir.

    Aletli Uçuş Eğitimi Ne Kadar Sürer?

    Aletli uçuş eğitimi (IR) genellikle 1-2 ay sürer. Eğitim süresi, bireysel ilerleme hızına göre değişebilir. Aletli uçuş eğitiminin kapsamı: Teorik ders: 18 saat. Yüz yüze sınıf içi eğitim: 18 saat. Uçuş eğitimi: 50 saat. Öğretmenle uçuş: 15 saat. Simülatör uçuşu: 35 saat. SHGM kontrol uçuşu: 1 saat.

    Lisanslama nasıl yapılır?

    Lisanslama işlemi, farklı bağlamlarda çeşitli şekillerde yapılabilir: Sermaye Piyasası Lisanslama: Lisans almak için SPL Başvuru Sistemi'ne (SBS) giriş yapılır, "Lisanslarım" sekmesine tıklanır ve başvurulmak istenen lisans seçilir. Windows Lisanslama: Windows lisanslamak için genellikle "KMS" gibi yazılımlar kullanılır. Microsoft Lisanslama: Microsoft ürünlerini lisanslamak için OEM, BOX (Kutu) ve Open Value gibi farklı modeller bulunur.

    Kimler uçak ehliyeti alabilir?

    Uçak ehliyeti alabilmek için aşağıdaki şartları sağlamak gerekmektedir: 1. Yaş: En az 16 yaşında olmak. 2. Eğitim: En az lise mezunu olmak. 3. Sağlık: SHGM tarafından yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli sağlık sertifikasına sahip olmak. Ek olarak, uçak ehliyeti almak isteyenlerin dikkat etmesi gereken diğer hususlar şunlardır: - İngilizce: Havacılık sektörünün bütün çalışanları için İngilizce bilmek önemlidir. - Testler: Görsel hafıza, üç boyutlu düşünme gibi özellikleri ölçen testlerden başarılı olmak gerekmektedir. - Maliyet: Uçak ehliyeti eğitimi ve lisans ücretleri okullar arasında farklılık göstermekle birlikte ortalama 80.000 Euro civarındadır.

    Uçak pilot lisansı almak zor mu?

    Uçak pilot lisansı almak oldukça zorlu bir süreçtir. Bu süreç, kapsamlı bir eğitim ve sıkı gereklilikleri yerine getirmeyi gerektirir. Zorlukların başlıcaları: - Teorik eğitim: Uçuşa hazırlık, aerodinamik, uçuş güvenliği, meteoroloji, navigasyon gibi konularda yoğun bir teorik eğitim almak gerekir. - Pratik eğitim: Gerçek uçuş saatleri ve simülatör kullanımı ile desteklenen pratik eğitim, genellikle 40-60 saat arasında değişir. - Sağlık gereksinimleri: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün belirlediği sağlık standartlarına uygun olmak şarttır. - Dil yeterliliği: Uluslararası havacılıkta İngilizce standart iletişim dili olduğu için iyi seviyede İngilizce bilmek gereklidir. - Sınavlar ve testler: Yazılı sınavlar, mülakatlar, psikoteknik testler gibi çeşitli sınavlardan başarılı olmak gerekir. Ayrıca, ticari pilot lisansı için ek uçuş saatleri ve sertifikalar da gerekebilir.