• Buradasın

    Airbus A350 hidrolik sistemi nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Airbus A350 hidrolik sistemi, iki bağımsız hidrolik devre (Sarı ve Yeşil) ve 2H/2E (iki hidrolik devre/iki elektrik devresi) mimarisi üzerine kuruludur 23. Bu mimari, uçuş kontrollerinde redundancy (yedeklilik) sağlar ve hidrolik besleme olmadan da uçağın kontrol edilmesini mümkün kılar 23.
    Hidrolik sistemin bazı özellikleri:
    • Hidrolik üretim: Sistem, her biri bir hidrolik rezervuar, iki Motor Tahrikli Pompa (EDP) ve bir Elektrikli Motor Pompası (EMP) içeren devrelerden oluşur 3.
    • Çalışma prensibi: İki hidrolik sistem sürekli olarak çalışır ve uçuş kontrolleri, iniş takımı sistemi ve kargo kapılarını besler 3.
    • Arıza durumunda yedekler: Bir veya her iki hidrolik sistem arızalanırsa, uçuş kontrolleri için Elektro-Hidrostatik Aktüatörler (EHA) ve Elektriksel Yedek Hidrolik Aktüatör (EBHA) gibi yedekler mevcuttur 23.
    Hidrolik sistemin bakımı, özel beceriler ve güvenli uygulamalar gerektirir; bu nedenle, sıvı koşullandırma işlemleri için özel ekipmanlar kullanılır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    A350'de kaç hidrolik sistem var?

    Airbus A350'de iki hidrolik sistem bulunmaktadır.

    Hidrolik sistem uçaklarda neden kullanılır?

    Uçaklarda hidrolik sistemin kullanılmasının bazı nedenleri: Yüksek güç-ağırlık oranı. Esneklik ve uyarlanabilirlik. Emniyet ve yedekleme. Kontrol kolaylığı. Minimum bakım gereksinimi. Verimlilik.

    Airbus hidrolik sistemi kaç bar?

    Airbus A320 hidrolik sisteminin normal çalışma basıncı 3000 psi (yaklaşık 210 bar) seviyesindedir. Airbus A380'in hidrolik sistemi hakkında bilgi bulunamamıştır.

    Uçakta hidrolik nasıl çalışır?

    Uçaklarda hidrolik sistem, enerjiyi verimli bir şekilde iletmek için basınç altındaki sıvıların kullanıldığı bir sistemdir. Çalışma prensibi: 1. Rezervuar, hidrolik sıvıyı depolar. 2. Pompa, sıvıyı rezervuardan çeker ve yüksek basınç kazandırır. 3. Valf, sıvı basıncını mekanik harekete dönüştüren aktüatöre giden sıvı akışını ve yönünü düzenler. 4. Aktüatör, hidrolik gücü mekanik harekete dönüştürür. 5. Sıvı, bir filtre ve soğutucu aracılığıyla rezervuara geri döner. Hidrolik sistem, uçağın iniş takımları, frenler, kanatlar, spoilerlar ve uçuş kontrol yüzeyleri gibi çeşitli yapılarını kontrol etmek için kullanılır.

    Uçaklarda kaç tane hidrolik sistem var?

    Çoğu modern uçakta üç tane hidrolik sistem bulunur. Boeing ve Airbus şirketlerinde bu sistemler farklı isimlerle anılır: Boeing: A, B ve standby. Airbus: Blue, Green ve Yellow.

    Uçak hidrolik pompası nasıl çalışır?

    Uçak hidrolik pompası, mekanik enerjiyi motorun gücünden hidrolik enerjiye dönüştürür. Çalışma prensibi şu adımlardan oluşur: 1. Aktivasyon: Uçak motoru çalıştığında, hidrolik pompaya bağlı tahrik mili devreye girer ve dönmeye başlar. 2. Sıvı Hareketi: Tahrik milinin hareketi, pompadaki pistonların veya dişlilerin hareket etmesine neden olur. 3. Basınç Artışı: Pistonların veya dişlilerin hareketiyle hidrolik sıvı sıkıştırılır ve basıncı artar. 4. Dağılım: Basınçlı sıvı, pompayı çıkış vanalarından terk eder ve valfler aracılığıyla iniş takımı, kanat ve frenler gibi çeşitli hidrolik bileşenlere yönlendirilir. 5. Geri Dönüş: İşlevini tamamladıktan sonra hidrolik sıvı, geri dönüş hatları yoluyla rezervuara geri döner. Hidrolik pompa, genellikle motor tahrikli veya elektrikli olmak üzere iki çeşittir.