Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uçak hidrolik pompası, mekanik enerjiyi motorun gücünden hidrolik enerjiye dönüştürür 14. Çalışma prensibi şu adımlardan oluşur:
- Aktivasyon: Uçak motoru çalıştığında, hidrolik pompaya bağlı tahrik mili devreye girer ve dönmeye başlar 4.
- Sıvı Hareketi: Tahrik milinin hareketi, pompadaki pistonların veya dişlilerin hareket etmesine neden olur 4. Bu hareket, rezervuardan pompaya hidrolik sıvı çeken bir vakum oluşturur 4.
- Basınç Artışı: Pistonların veya dişlilerin hareketiyle hidrolik sıvı sıkıştırılır ve basıncı artar 4.
- Dağılım: Basınçlı sıvı, pompayı çıkış vanalarından terk eder ve valfler aracılığıyla iniş takımı, kanat ve frenler gibi çeşitli hidrolik bileşenlere yönlendirilir 14.
- Geri Dönüş: İşlevini tamamladıktan sonra hidrolik sıvı, geri dönüş hatları yoluyla rezervuara geri döner 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: