• Buradasın

    Aileron ve elevator ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aileron (kanatçık) ve elevator (irtifa dümeni) uçakların yön, irtifa ve denge kontrolünü sağlamak için kullanılan birincil uçuş kumanda yüzeyleridir 34.
    • Aileron 34. Uçağın enlemesine (roll) kumandasını sağlar 3. Kanadın uç kısımlarında bulunur ve biri yukarı çıkarken diğeri aşağı iner 3. Bu sayede uçak sağa veya sola yatış hareketi yapar 3.
    • Elevator 34. Uçağın yukarı aşağı (pitch, yunuslama) kontrolünü sağlar 3. Yatay stabilizenin firar kenarında bulunur 3. Elevatorların yukarı hareket etmesi ile uçağın kuyruk kısmı aşağı hareket eder, burun kısmı ise yukarı hareket eder 3.
    Aileron ve elevatorun yanı sıra, rudder (istikamet dümeni) de uçağın dönüş (yaw) kontrolünü sağlar 34.
    İkincil uçuş kumanda yüzeyleri ise flap, fletner, slat ve slottur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Elevator ne demek uçak?

    Elevator, uçakta yunuslama hareketini sağlayan ve irtifa kazanıp kaybetmeyi kontrol eden ana uçuş kontrol yüzeylerinden biridir. İşlevi, yatay stabilizatörde bulunan elevatörün yukarı kaldırılması durumunda, uçağın arka tarafında aşağıya doğru bir kuvvet oluşturarak burnunu yukarı kaldırmaktır. Bu sayede uçak, saat yönünde dönerek irtifa kazanır.

    Uçakta elevator nerede?

    Elevator, uçakta yatay stabilizenin firar kenarında bulunur.

    Elevatör uçaklarda nasıl çalışır?

    Elevatör, uçaklarda yunuslama hareketini sağlayan kontrol yüzeyidir. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Pilot, lövyeyi geriye çektiğinde elevator yukarı hareket eder. 2. Bu hareket, yatay stabilizör üzerinde yüksek basınçlı bir bölge oluşturur. 3. Uçak, burun yukarı moment elde eder ve yükselir. 4. Elevator, sıfır konuma gelene kadar uçak yunuslama hareketine devam eder. Elevator, uçağın burnunu yukarı veya aşağı hareket ettirerek yükseklik kontrolünü sağlar.

    Aileron hangi eksende çalışır?

    Aileronlar, boyuna (uzunlamasına) eksen etrafında çalışır. Aileronlar, genellikle kanat uçlarına yakın bir konumda bulunur ve çiftler halinde çalışarak uçağın yuvarlanma (banking) hareketini sağlar.