• Buradasın

    3. Boğaz köprüsü inşaatını kim yaptı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. Boğaz Köprüsü'nün (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) inşaatını IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Astaldi S.P.A. ortaklığı gerçekleştirmiştir 13.
    Köprünün temelleri 29 Mayıs 2013 tarihinde atılmış ve 6 Mart 2016 tarihinde tamamlanmıştır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2 ve 3 köprü kimin?

    2. Köprü (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü) ve 3. Köprü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) farklı dönemlerde ve farklı kişiler tarafından inşa edilmiştir: 2. Köprü (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü), 4 Ocak 1986'da yapımına başlanmış ve 3 Temmuz 1988'de tamamlanmıştır. 3. Köprü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü)'nün temeli 29 Mayıs 2013'te atılmış ve 26 Ağustos 2016'da hizmete açılmıştır. Dolayısıyla, 2. Köprü Turgut Özal döneminde, 3. Köprü ise IC İçtaş – Astaldi konsorsiyumu tarafından inşa edilmiştir.

    1 ve 2 Boğaz Köprüsü ne zaman yapıldı?

    1. Boğaz Köprüsü (Boğaziçi Köprüsü), 20 Şubat 1970 tarihinde yapımına başlanmış ve 30 Ekim 1973 tarihinde tamamlanmıştır. 2. Boğaz Köprüsü (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü) ise 4 Ocak 1986 tarihinde yapımına başlanmış ve 3 Temmuz 1988 tarihinde tamamlanmıştır.

    Boğaz köprüsünün mimarı kim?

    Boğaziçi Köprüsü'nün mimarı olarak birkaç isim öne çıkmaktadır: Freeman, Fox and Partners firması. Prof. Paul Bonatz. Köprünün inşaatını ise Hochtief A.G. ve The Cleveland Bridge and Eng.Co. konsorsiyumu gerçekleştirmiştir.

    3 Köprü'nün sahibi kim?

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 2012 yılında gerçekleştirilen ihale sonucunda IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Astaldi S.P.A. ortaklığı tarafından yapılmıştır. Köprünün işletme hakkı, 2018 yılında İtalyan inşaat şirketi Astaldi tarafından Türk ortağı IC İçtaş ile birlikte satılmak üzere ileri aşamada görüşmeler yapıldığı açıklanmıştır. Köprünün 2026 yılına kadar özel sektör tarafından işletilmesi planlanmaktadır.

    Boğaz köprüsü neden 2 ayak üzerine yapıldı?

    Boğaz köprülerinin 2 ayak üzerine yapılmasının nedeni, köprünün taşıyıcı sistemini ve dengesini sağlamak içindir.

    3. köprü neden yapıldı?

    Üçüncü Boğaz Köprüsü'nün (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) yapılma gerekçeleri: Trafik yoğunluğunu azaltmak: Mevcut iki köprünün, özellikle günün belirli saatlerinde yaşanan aşırı yoğunluk nedeniyle tam anlamıyla işlevini yerine getiremediği düşünülmüştür. Transit trafiği yönlendirmek: Köprünün, transit trafiğin boğaz geçişlerindeki payını artırmak amacıyla yapılması planlanmıştır. Kentsel rant projeleri: İstanbul’un kuzeyinde planlanan yeni şehir, üçüncü havalimanı ve Kanal İstanbul gibi projelere hizmet etmesi amaçlanmıştır. Köprünün yapımı, yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilmiş ve 26 Ağustos 2016'da tamamlanmıştır.