• Buradasın

    2 ve 3 köprü kimin?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2. Köprü (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü) ve 3. Köprü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) farklı dönemlerde ve farklı kişiler tarafından inşa edilmiştir:
    • 2. Köprü (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü), 4 Ocak 1986'da yapımına başlanmış ve 3 Temmuz 1988'de tamamlanmıştır 2. Köprünün yapımında dönemin başbakanı Turgut Özal etkili olmuştur 5.
    • 3. Köprü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü)'nün temeli 29 Mayıs 2013'te atılmış ve 26 Ağustos 2016'da hizmete açılmıştır 14. Köprünün yapımında IC İçtaş – Astaldi konsorsiyumu (ICA) görev almıştır 5.
    Dolayısıyla, 2. Köprü Turgut Özal döneminde, 3. Köprü ise IC İçtaş – Astaldi konsorsiyumu tarafından inşa edilmiştir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    3. köprü neden yapıldı?

    Üçüncü Boğaz Köprüsü'nün (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) yapılma gerekçeleri: Trafik yoğunluğunu azaltmak: Mevcut iki köprünün, özellikle günün belirli saatlerinde yaşanan aşırı yoğunluk nedeniyle tam anlamıyla işlevini yerine getiremediği düşünülmüştür. Transit trafiği yönlendirmek: Köprünün, transit trafiğin boğaz geçişlerindeki payını artırmak amacıyla yapılması planlanmıştır. Kentsel rant projeleri: İstanbul’un kuzeyinde planlanan yeni şehir, üçüncü havalimanı ve Kanal İstanbul gibi projelere hizmet etmesi amaçlanmıştır. Köprünün yapımı, yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilmiş ve 26 Ağustos 2016'da tamamlanmıştır.

    Türkiye'deki 4 büyük köprü hangisi?

    Türkiye'deki en büyük dört köprü şunlardır: 1. 1915 Çanakkale Köprüsü: 2.682 metre uzunluğunda, 2023 yılında tamamlanmıştır. 2. Yavuz Sultan Selim Köprüsü: 2.164 metre uzunluğunda, 2016 yılında hizmete girmiştir. 3. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü: 1.510 metre uzunluğunda, 1988 yılında açılmıştır. 4. Adana 15 Temmuz Şehitler Köprüsü: 1.669 metre uzunluğunda, 2023 yılında tamamlanmıştır.

    3 Köprü'nün sahibi kim?

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 2012 yılında gerçekleştirilen ihale sonucunda IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Astaldi S.P.A. ortaklığı tarafından yapılmıştır. Köprünün işletme hakkı, 2018 yılında İtalyan inşaat şirketi Astaldi tarafından Türk ortağı IC İçtaş ile birlikte satılmak üzere ileri aşamada görüşmeler yapıldığı açıklanmıştır. Köprünün 2026 yılına kadar özel sektör tarafından işletilmesi planlanmaktadır.