• Buradasın

    17T pinyon ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    17T pinyon, 17 diş sayısına sahip bir pinyon dişliyi ifade eder 14.
    Pinyon dişli, genellikle kremayer sistemleriyle birlikte çalışan, küçük çaplı silindirik bir dişli türüdür 12. Dönme hareketini doğrusal harekete çevirmek için kullanılır ve bu özelliği sayesinde otomasyon sistemlerinden raylı mekanizmalara kadar pek çok farklı alanda tercih edilir 12.
    Pinyon dişliler, kullanım alanlarına ve işlevlerine göre düz, helisel ve konik dişli pinyonlar gibi farklı türlerde sınıflandırılır 14.
    Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir:
    • ostimzincir.com 1;
    • gururmakina.com.tr 2;
    • richconn-cnc.com 3;
    • zincirgross.com 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pinyon ve ana dişli nedir?

    Pinyon ve ana dişli, mekanik sistemlerde dönme hareketini doğrusal harekete çevirmek için kullanılan iki ana parçadır. Pinyon, dairesel bir dişli olup, daha küçük diş sayısına sahiptir. Bu iki dişli, genellikle şu şekilde çalışır: Pinyonun döndürülmesi, ana dişlinin doğrusal olarak hareket etmesine neden olur.

    Pinyon Dişli hangi araçlarda kullanılır?

    Pinyon dişli, çeşitli araçlarda ve mekanik sistemlerde kullanılır: 1. Otomobiller: Özellikle direksiyon sistemlerinde, sürücünün direksiyon hareketini tekerleklere bağlamak için kullanılır. 2. Endüstriyel makineler: Fabrikalarda, kesici takımların konumunu ayarlamak veya robotik kolların hareketini kontrol etmek için kullanılır. 3. Asansörler: Asansör sistemlerinde, motorun döndürdüğü pinyonun kremayerle etkileşime girerek asansörü yukarı ve aşağı hareket ettirmesi için kullanılır. 4. Diğer araçlar: Vinçler, tarım ekipmanları ve bazı eski model arabalarda da pinyon dişli sistemleri bulunur.

    Pinyon dişli çeşitleri nelerdir?

    Pinyon dişli çeşitleri kullanım alanlarına ve işlevlerine göre şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Düz Dişli (Spur Gear) Pinyonlar: En yaygın pinyon dişli türüdür, dişleri dönme eksenine paralel olarak yerleştirilmiştir. 2. Helisel Dişli (Helical Gear) Pinyonlar: Dişlerinin eksene açılı yerleştirilmesi sayesinde daha sessiz ve düzgün çalışır, yüksek yük kapasitesi ve verimli çalışma avantajı sunar. 3. Konik Dişli (Bevel Gear) Pinyonlar: Eksenleri kesişen miller arasında hareket aktarımı sağlar, özellikle otomotiv diferansiyellerinde tercih edilir. 4. Çapraz Helisel Dişli Pinyonlar: Helisel ve konik dişli pinyonların özelliklerini birleştirir, karmaşık açısal güç aktarımı uygulamaları için kullanılır. 5. Dişli Kremayer Pinyonlar: Döner hareketi doğrusal harekete veya tersini çevirebilen özel bir pinyon ve dişli setidir.

    Pinyon dişli ölçüleri nelerdir?

    Pinyon dişli ölçüleri, modül (diş boyutu) ve çap gibi parametrelere göre değişir. Yaygın pinyon dişli ölçüleri şunlardır: Modül: 1 modülden 5 modüle kadar olan değerler (örneğin, 17 x 17 mm, 20 x 20 mm). Çap: 25 mm'den 250 mm'ye kadar olan değerler. Ayrıca, özel uygulamalar için daha büyük veya daha küçük ölçülerde pinyon dişliler de temin edilebilir.

    Pinyon dişli kaç derece olmalı?

    Pinyon dişlinin basınç açısı, genellikle 20 derece olarak ayarlanır.

    Pinyon mu büyük ana dişli mi?

    Ana dişli, diş sayısı daha fazla olan dişlidir. Dolayısıyla, pinyon dişliden büyüktür.

    Taç ve pinyon dişli nedir?

    Taç ve pinyon dişliler, dişli sistemlerinin iki farklı türüdür. 1. Taç Dişli: Konik dişli ailesinin bir üyesi olup, hatve yüzeyi düz ve gövde silindirik yapıdadır. 2. Pinyon Dişli: Daha büyük bir dişli veya dişli rafı ile birlikte çalışarak dönme hareketini doğrusal harekete çeviren, küçük çaplı dişliler grubuna girer.